۱۶۸ میلیارد ریال ارزش معاملات فرابورس ایران

ارزش معاملات بازارهای فرابورس ایران، با جابجایی ۶۵ میلیون اوراق بهادار، به ۱۶۸ میلیارد ریال رسید.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایرنا بیشترین حجم معاملات را همچون روزهای گذشته در بازارهای اول و دوم فرابورس، حق تقدم بانک ایران زمین در بازار دوم فرابورس با جابجایی 39 میلیون و 500 سهم با نرخ 520 ریال داشت.

همچنین کمترین حجم معاملات را افرانت در بازار اول فرابورس با جابجایی 100 سهم به قیمت پایانی 11 هزار و 498 ریال کسب کرد.

بیشترین افزایش قیمت را توکاریل در بازار اول با افزایش قیمت 5 درصد و قیمت 2 هزار و 438 ریال از آن خود کرد.

بیشترین کاهش قیمت را قند شیروان قوچان و بجنورد در بازار اول فرابورس با کاهش قیمت 4.6 درصد و با قیمت پایانی 4 هزار و 312 ریال در سیستم معاملاتی امروز ثبت کرد.

** حجم معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی

در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق مشارکت نارنجستان با جابجایی 30 هزار و 740 برگه داشت.

حجم اوراق دیگر به ترتیب 5 هزار و 510 برگه اجاره ماهان، 5 هزار و 70 برگه مشارکت مسکن مهر، یک هزار و 670 برگه اجاره امید، یک هزار و 480 برگه اجاره ماهان2، 990 برگه اجاره سامان، 270 برگه مشارکت نفت فصلی، 120 برگه اجاره مسکن و 100 برگه اجاره جوپار به قیمت هر برگه یک میلیون ریال جابجا شد.

** توقف و باز گشایی دو نماد

امروز، نماد معاملاتی سیمان غرب آسیا پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و شرکت مهندسی صنعتی روان فن آور پس از مجمع عمومی عادی صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی بازگشایی شد.

نماد شرکت پتروشیمی زنجان و شرکت پتروشیمی لردگان نیز برای برگزاری مجمع عمومی عادی صاحبان سهام در روز چهارشنبه متوقف شد.

قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز 1 تا 2 درصد داشت و در مرز 62 تا 64 هزار تومان مبادله شد.

** عرضه اولیه پالایش نفت شیراز در فرابورس

معاونت نظارت و عملیات فرابورس گفت: با عرضه اولیه سهام شرکت پالایش نفت شیراز در چهارشنبه جاری، نماد این شرکت در بازار دوم فرابورس بازگشایی می شود.

'حسن محمد تبار' گفت: 51 میلیون و 377 هزار و 430 سهم از پالایش نفت شیراز به ارزش اسمی هر سهم یک هزار ریال، چهارشنبه 14 تیر در بازار دوم فرابورس ایران عرضه می­شود.

وی با اشاره به کارگزاری بانک پاسارگاد به عنوان کارگزار معرف این شرکت گفت: سرمایه پالایش شیراز یک هزار و 27 میلیارد و 548 میلیون ریال و تعداد سهام این شرکت یک میلیارد و 27 میلیون و 548 هزار و 600 سهم است که در زمینه تولید محصولات پالایش شده پتروشیمی فعالیت دارد.

از سهامدارن عمده این شرکت می­توان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده­های نفتی ایران مالک 70 درصد و شرکت سرمایه­گذاری سهام عدالت مالک 30 درصد سهام این شرکت را نام دارد.

محمد تبار در پایان تاکید کرد: در روز عرضه اولیه به روش گشایش نماد، نماد شرکت بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت گشایش می­یابد.

قیمت پایانی معاملات بر اساس میانگین موزون قیمت­های معامله شده در همان روز خواهد بود. از روز پس از گشایش نماد، دامنه نوسان قیمت نیز به میزان 5 درصد قیمت پایانی روز معاملاتی قبل تعیین می­شود.

همچنین با توجه به درج این نماد در بازار دوم فرابورس و محدودیت های موجود در اساسنامه صندوق­های سرمایه­گذاری مشترک، این صندوق ها هیچ گونه سهمیه­ ای جهت خرید سهام ندارند. محدودیت خرید هر ایستگاه کاری90 هزار سهم و محدودیت خرید هر مشتری بر خط هزار سهم است.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟