نرخ سود تسهیلات پایین نمی‌آید

به گفته رییس خانه صنعت و معدن قرار است در اعتراض به بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی سوت کارخانجات سراسر کشور در روز ۲۵ تیرماه به صدا در ‌آید، رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: در شرایط فعلی نرخ سود تسهیلات بانکی پایین نمی‌آید و اگر تورم کاهش یابد در این مورد شورای پول و اعتبار تصمیمی خواهد گرفت.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از ایسنا ،محمود بهمنی در گفت‌وگو با خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در مورد کاهش نرخ سود بانکی عنوان کرد: با توجه به شرایط فعلی که اعلام می‌کنند نرخ سود تسهیلات بانکی پایین بیاید، نه، این طور نیست. اگر تورم را به سمت پایین دیدید مجددا یک کار کارشناسی می‌کنیم و در شورای پول و اعتبار می‌بریم و براساس مصوبه شورای پول و اعتبار تصمیم‌گیری می‌کنیم.

همچنین وی در پاسخ به این سوال که اگر تورم نیز افزایش یابد امکان بازنگری دوباره نرخ سود وجود دارد؟ گفت: امیدواریم تورمی که منجر به تغییر نرخ سود شود، فعلا بروز نکند. مگر اینکه مراحل بعدی هدفمندسازی صورت بگیرد. روند رشد تورم ما در ماه‌های اخیر یک درصد و 1.5 درصد بوده است. بعد رسیدیم به عدد 0.3 درصد رشد تورم در فروردین ماه امسال نسبت به اسفندماه سال گذشته که تورم از 21.5 درصد به 21.8 درصد رسید. با این حال امیدواریم اتفاقی نیفتد که این روند را شتاب دهد.

این در حالی است که طی هفته گذشته رییس خانه صنعت و معدن ایران گفته بود: به نشانه اعتراض نسبت به تصمیم شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش بهره بانکی از یازده درصد به ۲۱درصد، در روز ۲۵ تیرماه به مدت یک دقیقه سوت تمام کارخانجات به صدا در خواهد آمد‌. انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟