با عرضه بیمه ملت ۱۹۸ میلیارد تومان به ارزش بازار سرمایه اضافه شد

در روز عرضه بیمه ملت در بورس تهران مدیر عامل شرکت بورس از استقبال بازار از سهام این شرکت سخن گفت.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از ایسنا، دکتر حسن قالیباف اصل ـ مدیر عامل شرکت بورس ـ در حاشیه عرضه سهام بیمه ملت در بورس تهران گفت: امروز10 درصد بیمه ملت به عنوان 471امین شرکت بورسی و پنجمین شرکت بیمه‌ای در بورس تهران عرضه شد که به قیمت 132 تومان به فروش رفت.

وی افزود: این سهم مورد استقبال بازار قرار گرفت و در مدت هفت دقیقه به فروش رسید که 10 درصد آن توسط بازار جذب شد.

قالیباف درمورد کشف قیمت بالای این سهم گفت: برخی معامله‌گران قیمت‌های بالای را برای این سهم وارد کردند ولی قیمت را بازار تعیین می‌کند و جذب شدن کل سهم در بازار نشان‌دهنده‌ی وجود تقاضا در بازار ست.

مدیر عامل شرکت بورس در مورد علت دیر به فروش رفتن سهام بیمه ملت گفت: این سهم دیر عرضه شد زیرا سهامداران متنوع هستند و هماهنگی برای عرضه مقداری طول کشید.به این ترتیب به نظر می رسد که خریداران برای خرید وقت کم آورده‌اند و 2.5 میلیون سهم این شرکت باقی ماند که فردا عرضه می‌شود.

به گفته وی، با جذب سهام این شرکت در بازار سرمایه مشخص می‌شود که نقدینگی و تقاضا در بورس وجود دارد.

قالیباف یادآور شد: این عرضه 198 میلیارد تومان به ارزش بازار اضافه کرد.

مدیر عامل شرکت بورس در مورد عرضه سهام سایر شرکت‌ها گفت: سهام سیمان آبیک روز گذشته در بورس تهران درج شد که اقدامات عرضه آن در حال انجام است.

وی به عرضه هلدینگ خلیج فارس اشاره کرد وافزود:‌ابهاماتی برای این سهم ایجاد شده است که علیرغم انجام اقدامات پذیرش عرضه این سهم به تاخیر افتاده است.

قالیباف به نظر شورای رقابت در خصوص جداسازی شرکت‌های فجر و مبین از پرتفوی هلدینگ خلیج فارس اشاره کرد و توضیح داد: سازمان خصوصی سازی در این زمینه استفساریه‌ای به شورای رقابت ارسال کرده است که آیا این شرکت با پرتفوی فعلی قابل فروش است که هنوز شورای رقابت در این زمینه پاسخی نداده، لذا با ابهامی که ایجاد شده مشخص نیست این عرضه به کجا می رسد.

مدیر عامل شرکت بورس خاطرنشان کرد: اگر پرتفوی هلدینگ خلیج فارس تغییر کند مراحل پذیرش و آماده سازی این شرکت برای عرضه در بورس باید از ابتدا انجام شود.

 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟