بیمه طلایی فرهنگیان طرحی تبلیغاتی بود

طرح هایی که به آینده جوانان و نوجوانان ما سر کار دارد باید بسیار پخته باشد اینکه بیاییم یک مقطع از سال تحصیلی را حذف کنیم یا کتب درسی بدون قرار دادن طرح پایلوت تغییرات لحاظ شدن بر آن سراسری اجرایی کنیم ؛ طرح هایی خواهد بود که یک باز خورد روانی در بین مردم خواهد داشت.

به گزارش ریسک نیوز، محمد حسن آصفری دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به طرح بیمه طلایی معلمان به خانه ملت گفت: وقتی طرحی تبلیغاتی باشد آخر و عاقبت طرح همین می شود ، وقتی طرحی را بدون پشتوانه مالی تصویب می کنند و اعتباری برای تامین مالی آن مشخص نمی کنند همین اتفاق منتفی شدن طرح بعد از دوسال اتفاق می افتد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: علی رغم اینکه اعتقاد دارم این چنین بیمه ای نه تنها برای حمایت از فرهنگیان ، بلکه برای آحاد اقشار کارمندان نیاز است اما بحث بیمه طلایی فقط یک طرح تبلیغاتی بود.
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی یک فرهنگی سطح رضایت مندی اش بالا می رود ، بر کار و آینده وی تاثیر می گذارد ؛ وقتی احساس امنیت می کنند که آینده اش تضمین باشد و مشکلی از لحاظ درمان و تامین مالی نداشته باشد و در این صورت آسوده و با بازدهی بیشتری کار می کنند.

عضو فراکسیون کارگری مجلس نهم شورای اسلامی گفت: مشکل اجرایی نشدن این طرح عدم تامین منابع مالی و بودجه اش بود که مشخص نشده بود ؛ باید این موضوع در قالب یک طرح دو فوریتی با مشخص شدن ردیف بودجه اش توسط کمیسیون فرهنگی تهیه و برای مجلس ارائه شود و نیاز هم است و یا دولت این لایحه را در بودجه ۹۲ خود بگنجاند.
دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد : بحث فرهنگیان موضوعی دارای اهمیت است و جامعه نیاز خاص به آنها دارد و باید بحث امنیت شغلی و در آمدی آنها تامین شود که اگر جدی گرفته نشود، یک معلم مجبور است به خاطر حقوق کم در کنار شغل خود باید شغلی دیگر را در نظر بگیرد که به تبع نمی تواند با فکر باز سر کار خود حاضر شود.

وی افزود: طرح هایی که به آینده جوانان و نوجوانان ما سر کار دارد باید بسیار پخته باشد اینکه بیاییم یک مقطع از سال تحصیلی را حذف کنیم یا کتب درسی بدون قرار دادن طرح پایلوت تغییرات لحاظ شدن بر آن سراسری اجرایی کنیم ؛ طرح هایی خواهد بود که یک باز خورد روانی در بین مردم خواهد داشت.
این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه در آینده چه اتفاقی با اجرایی شدن طرح ها خواهیم داشت بسیار مهم است؛ بایستی این قبیل طرح ها برود در شورای عالی انقلاب فرهنگی و حتی در کمیسیون فرهنگی مجلس مورد مطالعه قرار گیرد و نباید کل جامعه را درگیر کنیم و نمونه ای را در منطقه اجرایی کنیم و باید تصمیمات پخنه و کامل باشد .

آصفری در خاتمه گفت: در بحث جذب نیز تعداد زیادی معلم به صورت حق و تدریسی و پیش دبستانی هستند که بلا تکلیف مانده اند و علی رم کاری که برای معلمان نهضت سواد آموزی صورت گرفت ، این افراد بلا تکلیف مانده اند ، که عده ای از این افراد بعضا ۱۰ سال در آموزش پرورش سابقه دارند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟