دفترچه های بیمه تا پایان مرداد ماه اعتبار خواهد داشت/ اجرای طرح پزشک خانواده از اول شهریور

رئیس گروه گسترش شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: با اجرایی شدن طرح پزشک خانواده از اول شهریور ماه دفترچه های بیمه از اعتبار ساقط خواهد شد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از مهر حبیب الله صفری ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اجرایی شدن رسمی طرح پزشک خانواده از ابتدای ماه آینده در استان سمنان گفت: با اجرایی شدن طرح پزشک خانواده از اول شهریور ماه دفترچه های بیمه از اعتبار ساقط خواهد شد و تمام خدمات سطح اول ارائه شده توسط  پزشک از قبیل ویزیت بیمار،تجویز دارو و تزریقات و مشاوره ها رایگان خواهد بود.

وی تصریح کرد: 100 درصد پزشکان مورد نیاز برای اجرای طرح پزشک خانواده، ثبت نام کرده اند.

رئیس گروه گسترش شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سمنان همچنین از آغاز این طرح در روستاهای سطح استان خبر داد و گفت: در طرح پزشک خانواده سلامت فرد برعهده یک پزشک مشخص است.

صفری مقدمات اجرای طرح پزشک خانواده را از سال های گذشته برشمرد و گفت: هم اکنون این طرح در مرحله ثبت اطلاعات خانوارهای استان در سامانه سلامت ایرانیان است و از 11 مرداد ماه نیز به خانوارها اعلام خواهد شد تا به مراکز درمانی مراجعه و پزشک خود را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه ثبت اطلاعات خانوارها و سرشماری اطلاعات در تمامی شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت انجام شده، گفت: در شهر سمنان نیز 70 درصد سرشماری انجام شده و 30 درصد اطلاعات نیز در سامانه سلامت ایرانیان ثبت شده است.

به گفته رئیس گروه گسترش شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سمنان، خانوارهایی که هنوز اطلاعات آنها سرشماری نشده است، می توانند با در دست داشتن کارت ملی اعضای خانواده به یکی از مراکز بهداشت و درمان در سطح استان مراجعه کنند و اطلاعات خود را ثبت نمایند.

صفری افزود: تلاش برای بهبود و ارتقاء وضعیت بهداشت و سلامت افراد جامعه همواره یکی از خواسته‌های افراد به ویژه فعالان حوزه سلامت بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس این طرح برای هر فرد یک پرونده الکترونیک سلامت در نظر گرفته می‌شود که تمامی اطلاعات مربوط به سلامت فرد در آن درج می‌شود، تصریح کرد: مواردی چون تاریخچه مراجعات فرد به پزشک، داروهای تجویز شده، نتایج آزمایشات طبی، بیماری‌های زمینه‌ای و ارثی را در بر می‌گیرد و امکان دسترسی به این پرونده در همه نقاط کشور برای فرد و پزشک خانواده را فراهم می‌آورد.

رئیس گروه گسترش شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سمنان در مورد نحوه فعالیت پزشک خانواده عنوان کرد که پزشک خانواده پزشکی است که در مطب‌ها و مراکز بهداشتی درمانی خصوصی و دولتی به ارائه خدمات سلامت و پاسخگویی به جمعیت تحت پوشش خود می‌پردازد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟