رایزنی برای بیمه هنرمندان بالای ۵۵ سال

محمدحسن صالحی مرام در نشست مسوولان بانک‌های عامل اجرای طرح اختصاص جوایز نقدی به کالای صنایع دستی که در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، گفت: برای تهران رایزنی هایی با شورای شهر برای تبدیل خیابان استاد نجات اللهی(ویلا) به یک پیاده راه صورت گرفته زیرا در این خیابان بیش از ۱۰۰ فروشگاه صنایع دستی به همراه چندین هتل قدیمی و دفاتر خدمات مسافرتی مستقر است.

به گزارش ریسک نیوز، صالحی مرام یادآور شد: برخی از فعالان عرصه صنایع دستی بیش از 70 سال است که در این حوزه فعالیت دارند اما زندگی خود را با محرومیت می گذرانند و بزرگترین آرزوی آنها سفر به اماکن زیارتی است.

وی گفت: همه نهادها برای رشد و تعالی صنایع دستی باید همکاری کنند و معاونت صنایع دستی به فعالیت های حاکمیتی از جمله بیمه هنرمندان، صدور پروانه فعالیت و … اهتمام و از آثار هنری ایران در مجامع بین المللی حمایت و آن را ثبت کند.
** رشد صادرات صنایع دستی
معاون صنایع دستی کشور درباره میزان صادرات محصولات صنایع دستی در سه ماهه نخست امسال گفت: در این مدت شاهد رشد 270 درصدی صادرات صنایع دستی بودیم و ارزش صادرات این محصولات از 52 میلیون دلار در سه ماهه نخست سال گذشته به 132 میلیون دلار رسید.
وی افزود: بیش از 100 میلیون دلار نیز به شکل موقت و برای فروش از کشور خارج شده است که به صورت 100 درصدی در خارج از کشور به فروش می ‌رسد و بازگشت نخواهد داشت.
صالحی مرام با اینکه معاونت صنایع دستی سال ها است که به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ملحق شده است اما ردیف های اعتباری آن در اختیار دیگر دستگاه‌ها قرار دارد، افزود: برای نمونه ردیف اعتباری سنگ‌های قیمتی را شرکت ایمیدرو در وزارت صنعت و معدن و تجارت در اختیار دارد، موضوع مشاغل خانگی در وزارت کار پیگیری می شود و اعتبار مربوط به بیمه هنرمندان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متمرکز شده است.
وی با ابراز امیدواری برای حل مشکل بیمه هنرمندان از طریق تعامل با دیگر دستگاه‌ها اظهار داشت: مکاتباتی با معاون اول رییس جمهور صورت گرفته است تا هنرمندان بالای 55 سال که کمتر از نیم درصد از بیمه شدگان کل کشور را تشکیل می دهند، تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟