بخشنامه بیمه مرکزی برای جلوگیری از تضییع حقوق بیمه گذاران

نمایندگان حقیقی و حقوقی ملزم شدند تا حق بیمه دریافتی اعم از چک یا پرداخت الکترونیکی را قبل از پایان وقت اداری روزی که دریافت کرده‌اند به حساب بانکی شرکت بیمه مربوط واریز کنند.

به گزارش ریسک نیوز، در این بخشنامه شرکتهای بیمه مسئول نظارت بر اجرای دقیق آن شدند و در صورت عدم نظارت شرکتهای بیمه، بیمه مرکزی ج.ا.ایران بر اساس وظایف و اختیارات قانونی خود عمل می نماید.

متن کامل بخشنامه به شرح زیر می باشد:

مدیران  محترم امور نمایندگان شرکتهای بیمه

با احترام ، در اجرای مفاد بند 5 ماده 12 آئین نامه شماره 75 مصوب شورای عالی بیمه نماینده         ( حقیقی و حقوقی ) مکلف است حق بیمه دریافتی اعم از چک یا پرداخت الکترونیکی را قبل از پایان وقت اداری روزی که دریافت کرده است به حساب بانکی شرکت بیمه مربوط واریز کند و در موارد استثنایی به صندوق شرکت بیمه تحویل نماید . بنابراین مقتضی است آن شرکت بیمه با نظارت دقیق و مستمر بر نحوه وصول حق بیمه ، مراتب را کنترل و طی بخشنامه ای به کلیه شعب ناظر و نمایندگان تابعه اعلام نماید .

بدیهی است با عنایت به مواد 25 و 26 آئین نامه شماره 75 در صورت عدم واریز حق بیمه از سوی نماینده و یا عدم نظارت شرکت بیمه بر نمایندگان تابعه ، بیمه مرکزی ج.ا.ا حسب وظایف و اختیارات خود اقدامات قانونی لازم را به عمل خواهد آورد 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  ×    =  1