انفجارهای بوستون شوک تازه ای را به صنعت بیمه وارد کرد

این انفجارها به خودی خود یک میلیون دلار به اموال و دارایی ها خسارت وارد کرد و بیش از ۱۵۰ تن نیز در این حادثه زخمی و از کار افتاده شدند. این خسارت های مالی شرکت های بیمه بر آن داشت تا در استراتژی های خود برای بیمه ورزشکاران در زمان برگزاری مسابقات تجدیدنظر کنند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از لایو اینشورنس، انفجارهای بوستون تاثیر فوق العاده ای بر پوشش های بیمه ای در زمان برقراری مسابقات ورزشی گذاشته است.

"گوردن وو" یکی از کارشناسان بیمه و مدیر "آژانس مدل سازی ریسک" (RMS)، در اینباره گفت: این انفجارها به خودی خود یک میلیون دلار به اموال و دارایی ها خسارت وارد کرد و بیش از 150 تن نیز در این حادثه زخمی و از کار افتاده شدند. این خسارت های مالی شرکت های بیمه بر آن داشت تا در استراتژی های خود برای بیمه ورزشکاران در زمان برگزاری مسابقات تجدیدنظر کنند.

در انفجارهای شهر بوستون که در جریان مسابقات ماراتن رخ داد، سه نفر کشته و بیش از 100 تن زخمی شدند. در این حادثه دو انفجار در نزدیکی خط پایان مسابقات روی داد؛ نحوه انفجار این دو بمب به گونه ای بود که با فاصله کمی از یکدیگر منفجر شدند.

در این گزارش آمده است که حملات تروریستی به ندرت تنها به یک هدف مانند دارایی ها خسارت وارد می کنند و این حملات صنعت بیمه را با معادلات چندوجهی روبه رو می کند. در چنین شرایطی بیمه گران باید ریسک های موجود را مدیریت و فرآیند پرداخت خسارت را با دقت بررسی کنند.

وقوع چنین حوادثی بازار بیمه تروریسم را با پیچیده گی های بیشتری درگیر می کند، بازاری که در دهه گذشته توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

 به گفته وو، انتظار می رود خسارت های به وجود آمده پس از انفجارهای بوستون تاثیر زیادی بر بازار بیمه تروریسم بگذارد. این حادثه این موضوع را مشخص کرد که این قبیل حوادث تنها در شهرها و مکان های معروف روی نمی دهد و ممکن است به هر شهری به ناگاه خسارت هنگفتی وارد شود.   

طبق گزارش های منتشر شده، درآمد بوستون 1 میلیارد دلار در روز است اما تمامی فعالیت های اقتصادی در روز دستگیری عاملان این انفجارها تعطیل نشد و یک سری از فعالیت ها از طریق مخابرات و به صورت اینترنتی برقرار بود. تعطیلی بوستون که نهمین شهر اقتصادی بزرگ در آمریکا محسوب می شود و تولیدناخالص داخلی آن برابر با کشور قبرس، سنگاپور، پرتغال و ایرلند است، خسارت سنگینی به آمریکا وارد کرد.

کارشناسان تحمین زده اند که فشار اقتصادی وارد بر بوستون در طی روزهای امنیتی این شهر بین 250 میلیون تا 333 میلیون دلار در روز بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

35  −    =  26