سیاست دولت در اختصاص ارز مرجع به کالاهای اساسی تغییر نکرده است

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره سیاست دولت در خصوص حذف ارز مرجع کالای اساسی، گفت: سیاست دولت برای پرداخت ارز مرجع کالای اساسی مشابه قبل است.

   سید شمس‌الدین حسینی در پاسخ به این سوال که این روزها اما و اگرهای فراوانی در خصوص ارز مرجع کالاهای اساسی مطرح شده، صراحتاً‌ توضیح دهید که سیاست دولت در اینباره چیست؟ اظهار داشت: سیاست دولت برای ارز مرجع کالاهای اساسی همان سیاست‌های قبلی است.

وی در همین ارتباط تأکید کرد: سیاست دولت برای پرداخت ارز مرجع به کالاهای اساسی مشابه قبل بوده و هیچ تغییری نکرده است.

براساس این گزارش، "ارز مرجع کالاهای اساسی" در هفته ‌های اخیر دغدغه اصلی فعالان بازار بوده و حواشی هایی را نیز در اقتصاد به همراه داشته است و در مقاطعی هم موجب افزایش قیمت برخی کالاها از جمله روغن شد. البته معاون اول رئیس جمهور چند روز بعد از این گمانه‌زنی‌ها در خصوص حذف ارز مرجع کالاهای اساسی واکنش نشان داد و گفت: ارز مرجع کالاهای اساسی حذف نمی شود.

خبر حذف ارز مرجع کالاهای اساسی نخست از جانب موحدی سخنگوی وزارت صنعت معدن و تجارت مطرح شد که به محض اعلام آن با واکنش معاون اول ریاست جمهوری در عدم اتخاذ این تصمیم از سوی دولت مواجه شد.

به استناد گفته های موحدی، دولت به دلیل شرایط اقتصادی به وجود آمده مجبور به حذف ارز مرجع واردات بسیاری از کالاها شد که در همین راستا این وزارت خانه حذف تدریجی ارز مرجع کالاهای اساسی را در دستور کار قرار دارد . البته ارز مرجع واردات برخی اقلام مانند گندم و نهاده‌های دامی ادامه داشته و تغییری در آنها صورت نخواهد گرفت.

این اظهار نظرها در حالی بیان شد که براساس بخشنامه بانک مرکزی قرار بود ارز مرجع کالاهای اساسی حذف شود اما معاون اول رییس جمهور در واکنش به آن از عدم حذف ارز مرجع از واردات کالاهای اساسی خبر داد و گفت: ندادن ارز مرجع به کالاهای اساسی بی‌اساس است و دولت مکلف به تامین ارز مرجع برای کالاهای اساسی بوده و این روند را ادامه خواهد داد.

                                                                                                                             منبع طلا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

3  +  7  =