یکسان سازی تعرفه های بیمه از اول خرداد اجرایی خواهد شد/ضرورت افزایش تعداد بیمه های اتکایی

رییس بیمه مرکزی در گفتگو با ریسک نیوز

طرح یکسان سازی تعرفه های بیمه که در خرداد ماه اجرایی خواهد شد در اول به نفع مشتریان دریافت خدمات بیمه ای به ویژه بیمه نامه شخص ثالث خواهد بود سپس به نفع بیمه گذار/ اصلی ترین بحث مرتبط با یکی شدن تعرفه های بیمه ایجاد عدالت برابر است.

کریمی در گفتگو با خبرنگار  ریسک نیوز درخصوص یکسان سازی تعرفه های بیمه  و نحوه اجرای آن گفت: اصلی ترین بحث مرتبط با بیمه یکی شدن خدمات بیمه برای آحاد جامعه است تا عدالت  به صورت برابر ارائه شود.

وی با بیان این نکته که همگام سازی صنعت بیمه هدف اصلی ما است خاطر نشان کرد: این امر خوشبختانه با ارتباط صمیمی رسانه ها و صنعت بیمه، و همچنين ارتقاء فرهنگ بیمه آسانتر شده است.

وی ادامه داد: این طرح پس از برسی های صورت گرفته از سوی سندیکای بیمه گران به ما (بيمه مركزي)ارائه شده که قرار است در خرداد سال جاری به  اجرا رسد.

کریمی گفت: اجرای این طرح به معنی افزایش قیمت ها در تعرفه های بیمه نیست، بلکه هدف از اجرای این کار یکسان سازی تعرفه های بیمه در همه شرکت های بیمه خواهد بود.

رئیس بیمه مرکزی در خصوص سهم حق بیمه ها تصریح کرد: سهم بخش خصوصی در صنعت بیمه با به کارگیری روش‌های توسعه بازار و تلاش برای افزایش ضریب نفوذ بیمه، موجب افزایش سهم بخش خصوصی به 53 درصد و رشد 22.8درصدی حق بیمه های تولیدی در سال گذشته شده است.

وی ادامه داد : سهم حق بیمه ها در بخش  تولیدی به 130 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است .

کریمی در جواب سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه  شرکت بیمه اعم از بیمه های مستقیم و اتکایی در سال 91   آیا در بخش فعالیت های اتکایی  هم سهمی داشته اند بیان کرد: 28 شرکت بیمه اعم از بیمه های مستقیم و اتکایی در سال 91 فعالیت داشتند که تنها یک شرکت دولتی، دو شرکت خصوصی  به فعالیت های اتکایی مشغول بودند.

رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به این سوال که لایحه اجباری کردن بیمه ساختمان در حال حاضر در چه مرحله ای است افزود: این موضوع در مجلس شورایی اسلامی مورد بررسی قرار  میگیرد  و این طرح در حال حاضر از سوی اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است.

وی ادامه داد: براساس لایحه اجباری کردن بیمه ساختمان ها تمامی منازل مسکونی شهری و روستایی از نظر زلزله و بنا زیر چتر حمایت شرکتهای بیمه قرار میگیرد.

وی در پایان گفت: مردم می توانند براساس تصویب این لایحه توسط نمایندگان مجلس اقدام به پرداخت حق بیمه ساختمان به شرکت های بیمه کنند.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

55  −  51  =