مهلت پاسخگویی به سوالات طرح «بیمه و زیر ساخت های توسعه» تمدید شد

مهلت پاسخگویی به سوالات طرح« بیمه و زیر ساخته های توسعه» به مدت ۱۰ روز تا تاریخ ۶ خرداد ۹۲ تمدید شد. طرح بررسی چالش های اساسی پیش روی صنعت بیمه در کشور در قالب چهار فاز توسعه فرهنگ بیمه، آموزش در صنعت بیمه، بیمه الکترونیک و تنّوع محصولات بیمه ای طی چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان توسط پایگاه خبری ریسک نیوز مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش ریسک نیوز زمان پاسخگویی به سوالات طرح« بیمه و زیر ساخته های توسعه» که نا 26 اردیبهشت ماه بود به مدت 10 روز تا تاریخ 6 خرداد 92 تمدید شد. بر اساس این گزارش شرکت های بیمه مهلت دارند تا تاریخ 6/3/92 پاسخ به سوالات مورد اشاره و راه حل های مورد نظر خود را از طریق ایمیل info@risknews.ir یا به شماره فکس 88647789  ارسال نمایند.

زمانبندی اجرای طرح

بر اساس این گزارش، پاسخ ها و راه حل های پس از دریافت ، تا تاریخ 30 خرداد بوسیله گروه مطالعات ریسک نیوز که متشکل از 5 کارشناس در حوزه بیمه هستند تحلیل و تا تاریخ 9 تیر 92 نتایج استخراج خواهد شد. سپس  نتایج  حاصله در قالب یک سمینار نیم روزی که از ساعت 8 تا 13 در نیمه اول تیرماه 92 در محل سالن اجتماعات بیمه مرکزی برگزار می شود با حضور مسئولان،کارشناسان و فعالان بیمه ارائه خواهد شد.

از سوی پایگاه خبری ریسک نیوز ؛

درباره طرح «بیمه و زیر ساخت های توسعه»

 

چالش های اساسی پیش روی صنعت بیمه در کشور با عنوان طرح «بیمه و زیر ساخت های توسعه» در قالب چهار فاز توسعه فرهنگ بیمه، آموزش در صنعت بیمه، بیمه الکترونیک و تنّوع محصولات بیمه ای طی چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان توسط پایگاه خبری ریسک نیوز مورد بررسی قرار می گیرد.

 

به گزارش ریسک نیوز،در حالی که ظرفیت های بالقوه بازار بیمه، در کشور ما کم نیست اما برخی مشکلات و موانع مانع از آن شده است تا این ظرفیت ها فعلیّت یابند، بنابراین در این راستا، طرح «بیمه و زیر ساخت های توسعه»  فرصتی مجددی است تا این چالش ها مورد تحلیل و بررسی قرار گیرند.

نکته اساسی در این طرح آن است که محتوایی که در سمینار ارائه خواهد شد برآمده از نظرات و گفته هایی شرکتهای بیمه است و ریسک نیوز به عنوان مجری قصد دارد بدون اینکه خود نظری ارائه دهد صرفا به بازتاب اشتراک و افتراق نظرات شرکتهای بیمه و جمع بندی نتایج  بپردازد. 

مهم ترین اهداف طرح

_بررسی چالش های بیمه از طریق نقطه نظرات شرکت های بیمه

_رسیدن به اشتراک نظرات شرکت های بیمه در خصوص چالش های موجود

_کشف راه حل های مشترک مورد نظر شرکت های بیمه

 _ تحلیل کارشناسی نظرات شرکت های بیمه درباره چالش ها و راه حلهای مورد نظر شرکت های بیمه

_ استخراج چشم انداز بر اساس نظرات مشترک و وضعیت فعلی شرکت های بیمه ای

_ مقایسه افتراق نظرهای فعالان صنعت بیمه درباره چالش های صنعت بیمه 

بررسی پاسخ ها از سوی اساتید نخبه در صنعت بیمه

بر اساس این گزارش، در هر فاز برای دریافت نظرات شرکت های بیمه، از طریق طرح سؤالات تشریحی و ارسال این سوالات به شرکت های بیمه و نهادهای مرتبط پاسخ ها و راه حل هایی دریافت خواهد شد و پاسخ های دریافتی طی یک پروسه یک ماهه به وسیله گروه مطالعات ریسک نیوز که متشکل از 5 کارشناس در حوزه بیمه هستند،  دسته بندی، تحلیل و نتایج استخراج خواهد شد.

 نتایج حاصله توسط سه تن از اساتید نخبه صنعت بیمه مطالعه و تحلیل مجدد شده و نتایج نهایی در قالب یک سمینار در پایان هر فصل ارائه خواهد شد. این سه تن هیأت علمی سمینار را تشکیل می دهند و به بهترین پاسخ ها به انتخاب گروه هیأت علمی تندیس و لوح تقدیر اهدا خواهد شد و در آخر،  پاسخ-های شرکت های بیمه در قالب گفتگو با مدیرعامل، بعد از سمیناراز طریق ریسک نیوز منتشر خواهد شد.

 

**********سؤالات مربوط به ابعاد توسعه فرهنگ بیمه

 

1. تعریف و نگرش شما نسبت به عبارت «فرهنگ بیمه» چیست؟

2. منظور از توسعه فرهنگ بیمه در کشور چیست ؟

3. با توجه به فاصله ضریب نفوذ بیمه در کشور ما و جهان، چرا فرهنگ بیمه در کشور ما از توسعه لازم برخوردار نبوده است؟

4. نقش آموزش تخصصی در توسعه فرهنگ بیمه  چگونه است؟

5. آموزش تخصصی در چه سطوحی از جامعه بیمه­ای ضرورت بیشتری دارد؟

6. آموزش عمومی چقدر می­تواند بر گسترش بیمه کمک کند؟

7. آموزش عمومی بهتر است که در چه حوزه­ها و چه سطوحی از جامعه انجام گیرد؟

8. تنوّع محصولات بیمه­ای چقدر می­تواند بر گسترش فرهنگ بیمه مؤثر باشد؟

9. آزادسازی تعیین نرخ بیمه­ها چقدر می­تواند بر گسترش بیمه کمک کند؟

10. راهکارهای توسعه فرهنگ عمومی بیمه چگونه است؟

11. در سطح نمایندگی­ها باید چه آموزش­هایی ارائه شود؟

12. آموزش در سطح کارکنان ستادی بیمه­ها باید به چه شکل انجام شود؟

13. نقش قیمت محصولات بیمه­ای در توسعه فرهنگ بیمه چگونه است؟

14. نقش استفاده از تکنولوژی­های نوین تا چه حد بر توسعه فرهنگ بیمه مؤثر است و شرکت­های بیمه تا چه حد از این تکنولوژ‍ی­ها برخوردار بوده­اند؟

15. مشتری­مداری در توسعه فرهنگ بیمه چقدر نقش دارد و شرکت­های ایرانی تا چه حد مشتری مدار رفتار کرده­اند؟

16. مهمترین چالش در توسعه فرهنگ بیمه در کشور چیست؟

17. استفاده از تجارب چه کشورهایی می­تواند بر توسعه فرهنگ بیمه مؤثر باشد؟در ایران آیا از تجارب این کشورها استفاده شده است؟

 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟