بازدهی بورس از ۲۶ درصد گذشت

دماسنج بازار سرمایه امروز نیز در مدار رشد حرکت کرد و با افزایش ۵۱۵ واحدی رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایسنا، شاخص بورس تهران که از روز شنبه و با مشخص شدن نتیجه اولیه انتخابات، روند جهشی خود را آغاز کرد و موفق به عبور از مرزهای 46 و 47 هزار واحدی شد، امروز و در سومین روز متوالی به حرکت صعودی خود ادامه داد و موفق به فتح سومین قله در سومین روز هفته شد.

به این ترتیب بورس تهران از روز شنبه و همزمان با اعلام نتیجه اولیه آرا روند رو به رشد خود را آغاز کرده بود، در روز گذشته با رشد بیش از هزار واحدی شاخص و بازدهی 2،5 درصدی به این روند شدت داد و امروز نیز در سومین روز متوالی در مدار رشد چرخید.

بر این اساس دماسنج بازار سرمایه امروز 515 واحد رشد کرد و برای نخستین بار در طول تاریخ موفق به عبور از کانال 48 هزار واحدی شد؛ با این اتفاق شاخص بورس تهران رشد 1،08 درصدی را تجربه کرد و بازدهی بورس از 26 درصد گذشت که ابن بازدهی در این مدت بی سابقه است.

به این ترتیب بورس تهران این روزها روزهای خوشی را تجربه کرده و با هجوم نقدینگی به سمت بورس و تشکیل صف‌های خرید سنگین حتی در گروه های مغفول بورس همچون گروه بانکها مواجه شده و در کنار رکود بازار های سکه و ارز خود را برای فتح قله‌های جدید در روزهای آینده آماده کرده است.

به اعتقاد کارشناسان استقبال سرمایه‌گذاران از سیاست‌های اقتصادی دولت منتخب، آرامش سیاسی را به بورس برگردانده و در مقابل افت بازارهای سکه و طلا موجبات رونق بورس و افزایش نقدینگی را فراهم کرده است.

تشکیل صف‌های خرید سنگین در بورس تهران و رشد 2،5 درصدی شاخص در دومین روز معاملات هفته شد که با این رشد بازدهی بورس تهران به 25 درصد نزدیک شد؛ بازدهی که در بازده زمانی سه ماهه بی سابقه است.

به این ترتیب در بازار امروز شرکت‌های چادرملو، فولاد مبارکه، گل گهر، ملی مس، بانک پاسارگاد، بانک ملت، مپنا، بانک‌های پارسیان، تجارت، صادرات و اقتصاد نوین بیشترین تاثیر را در شاخص بورس گذاشتند و در مقابل نفت و گاز پارسیان، هلدینگ خلیج فارس و غدیر مانع از رشد بیشتر شاخص همانند روزهای گذشته شدند.

در بازار روز دوشنبه بیش از 616 میلیون سهم به ارزش 225 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه برای اولین بار به 230 هزار میلیارد تومان رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  ×    =  28