اصلاح اساسنامه شرکت های بیمه ای

صالح آبادی ضمن اعلام تبدیل ریسک های بیمه ای به اوراق بهادار به شرکت های بیمه ای توصیه کرد که سهم های نقد شونده خریداری کنند.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از موج، بیمه مرکزی و سازمان بورس اوراق بهادار تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.
این تفاهم نامه فی مابین سید محمد کریمی رئیس کل بیمه مرکزی و علی صالح آبادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به امضاء رسید.

*اصلاح اساسنامه شرکت های بیمه ای

علی صالح آبادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در این مراسم هدف اصلی از امضای این تفاهم نامه را تعامل بیشتر بیمه مرکزی و سازمان بورس عنوان کرد و در ادامه گفت: به موجب این تفاهم نامه اساسنامه شرکت های بیمه ای باید به گونه ای تنظیم شود که متضمن رعایت حقوق سرمایه گذاران، سهامداران و بیمه گذاران باشد.

وی ضمن بیان اینکه، یکی از دغدغه ها ما برای امضای این تفاهم نامه همکاری تدوین اساسنامه نمونه است، گفت: وظیفه بورس حمایت از منافع سرمایه گذاران است، سهام شرکت های بیمه ای را مردم خریداری می کنند و باید حقوق آنها محفوظ باشد.

رئیس سازمان بورس با تاکید بر هماهنگی های لازم بین حوزه های نظارتی بازار سرمایه و بیمه گفت: هماهنگی این دو حوزه نظارتی به منظور جلوگیری از تداخل نظارتها انکار ناپذیر است.

*تنظیم گزارش های مالی

وی ادامه داد: یکی دیگر از موارد همکاری ما تنظیم گزارش های مالی شرکت های بیمه ای است؛ گزارش های مالی شرکت های بیمه ای باید به گونه ای باشد که هم اطلاعات سازمان بورس و هم دغدغه های بیمه مرکزی در گزارشات مدنظر قرار گیرد.

*رعایت حدنصاب سهامداری توسط شرکت های بیمه ای

صالح آبادی در ادامه ضمن اشاره به این نکته که، بر طبق مقررات بیمه مرکزی سرمایه گذاران شرکت های بیمه ای باید حد نصاب های سهامداری را رعایت کنند، گفت: هیچ گروهی در شرکت های بیمه ای نمی تواند بیش از 20 درصد از سهام را در اختیار داشته باشد.
وی تصریح کرد: شرکت های بیمه که در بازار سرمایه سرمایه گذاری می کنند، باید در چارچوب مقررات بیمه مرکزی سهام خریداری کنند.

*توصیه رئیس سازمان بورس به شرکتهای بیمه ای؛

– سهم های نقد شونده خریداری کنید
او تاکید کرد: شرکت های بیمه ای باید سیاستی را لحاظ کنند تا بتوانند از ذخایر خود به نحو مناسب استفاده کنند و البته سهم های نقد شونده ای داشته باشند که این مسئله نیاز به هماهنگی با بیمه مرکزی دارد.

*استفاده از امضای الکترونیک در سامانه کدال

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین گفت: به موجب این تفاهم نامه، در زمینه های فنی و نظارت های الکترونیکی نیز تبادل اطلاعات خواهیم داشت که یکی از آن موارد استفاده از امضای الکترونیک است که در سامانه کدال پیاده سازی خواهد شد.

*تبدیل ریسک های بیمه ای به اوراق بهادار

وی یکی دیگر از موارد همکاری را به موجب این تفاهم نامه تبدیل ریسک های بیمه ای به اوراق بهادار عنوان کرد و افزود: در برخی از کشورهای دنیا ریسک های بیمه ای به اوراق بهادار تبدیل می شود به این صورت که این ریسک ها به افراد ریسک پذیر منتقل خواهد شد و این امر موجب افزایش شرکت های بیمه ای در پذیرش ریسک می شود.

*ممنوعیت سهام خزانه در ایران

وی همچنین در مورد خریداری سهام شرکت های بیمه ای از طرف خودشان در بورس، گفت: طبق قانون تجارت، شرکتها نمی توانند سهام خودشان را خریداری کنند چرا که سهام خزانه در ایران ممنوع است بنابراین شرکت بیمه هم نمی تواند سهام خودش را خریدار کند چرا که در قالب سهام خزانه خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

75  +    =  78