کشاورزان توانایی بیمه‌کردن محصول خود را ندارند

رئیس انجمن صنفی کشاورزان دزفول گفت: در طول سال زراعی اخیر خسارت‌های فراوانی به بخش کشاورزی وارد شد اما متأسفانه هیچ‌گونه اقدامی را از مسئولان استانی جهت کمک به کشاورزان شاهد نبودیم.

به گزارش ریسک نیوز،ناصر نظرزاده عنوان‌کرد: کشاورزان همیشه به‌دلیل کمبود نقدینگی توانایی بیمه‌کردن محصول خود را ندارند و به‌همین علت متضرر می‌شوند.

وی ادامه‌داد: برای تأمین نقدینگی کشاورزان جهت بیمه کردن محصولات خود از استانداری و سازمان‌های متولی بخش کشاورزی می‌خواهیم که مقداری اعتبار به صندوق‌های توسعه و حمایت از بخش کشاورزی بپردازند تا وجه بیمه محصولات کشاورزی از این اعتبار تأمین شود.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان دزفول بیان‌کرد: چشم‌پوشی کشاورزان از بیمه محصولات کشاورزی به‌دلیل کمبود نقدینگی از یک سو و ساختار صندوق بیمه محصولات کشاورزی از سوی دیگر کشاورزان را متضرر می‌کند زیرا این صندوق فقط محصولات خاصی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

نظرزاده تصریح‌کرد: با پرداخت اعتبار به صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی می‌توانیم کلیه محصولات کشاورزی را بیمه کنیم تا در صورت وقوع هرگونه حادثه قهری، حداقل کشاورزان مطمئن باشند که خسارات آن‌ها تأمین می‌شود.

وی یادآورشد: از میزان خساراتی که در اردیبهشت‌ماه به بخش کشاورزی وارد شد تنها 30 درصد تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی بود.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟