تهدیدات سایبری؛ سومین نگرانی بزرگ مدیران اجرایی

طبق آخرین تحقیقات منتشر شده توسط شرکت بیمه “لویدز” درباره خطرات سال ۲۰۱۳ میلادی، تهدیدات سایبری برای مدیران عامل و ارشد شرکت ها اهمیت فوق العاده ای پیدا کرده است.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از صنعت بیمه ، تهدیدهای سایبری اکنون بعد از افزایش مالیات ها و کاهش تعداد مشتریان، به سومین عامل نگرانی مدیران شرکت ها تبدیل شده اند.

در گزارش سال 2012 خطرات سایبری در جایگاه دوازدهم جای گرفته بود اما اکنون اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.

طبق این اطلاعات که از نظرسنجی بین 580 مدیر ارشد و مدیرعامل شرکت ها در سراسر جهان به دست آمده است، با تغییر جایگاه تهدیدهای سایبری را از رده دوازدهم به سوم، تامین امنیت سایبری به اصلی ترین هدف بین مدیران و اعضای هیئت مدیره تبدیل شده است.

در این تحقیق از مدیران خواسته شده که ۵۰ خطری را که کسب و کار آن ‌ها را تهدید می ‌کند، بر اساس میزان اهمیت و همین ‌طور از لحاظ آمادگی شرکت در برابر آن خطر رتبه‌ بندی کنند.

در بیانیه منتشر شده لویدز همچنین آمده است که در حقیقت رهبران تجاری پس از حوادث سال 2011 میلادی به اهمیت اصلی امنیت سایبری پس برده اند.

 جهان در سال ۲۰۱۲ شاهد حملات سایبری به سایت های اینترپل، سیا و بوئینگ، سرقت کلمات عبور از شبکه‌ اجتماعی حرفه‌ ای لینکدلن، دسترسی به سایت شش بانک بزرگ ایالات متحده و بسیاری دیگر بوده است.

رتبه‌ پایین داده شده به خطرات سایبری در  شاخص ‌های خطر در سال ‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱، باعث شد که بسیاری از بنگاه ‌های تجاری این تهدید را دست کم بگیرند اما شرایط از این به بعد تغییر می کند.

طبق این گزارش، هزینه جنایات سایبری به طور میانگین سالیانه 8.9 میلیون دلار افزایش می یابد. همچنین اینگونه به نظر می رسد که تجار در سراسر جهان سرمایه های خود را آگاهانه هزینه می کنند.

هزینه کَرد سرمایه ها برای مدیریت خطر (و اطمینان از این که توصیه‌ ها در سراسر شرکت اجرا می‌ شوند)، ممکن است از یک فاجعه‌ سایبری قبل از وقوع آن جلوگیری کند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟