بن‌بست بیمه‌ای اصحاب فرهنگ از بین می‌رود؟!!

مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان گفت: اگر پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی حذف شرط سنی برای شروع و تداوم بیمه‌ی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در آخرین جلسه‌ی هیأت دولت طرح و تصویب شود، بن‌بست موجود از بین می‌رود.

به گزارش ریسک نیوز،مهدی شجاعی در گفتگو با ایسنا، با بیان این‌که در حال حاضر طبق مقررات سازمان تأمین اجتماعی، مردان بالای 50 سال و زنان بالای 45 سال نمی‌توانند بیمه شوند، اظهار کرد: بسیاری از فرهیختگان کشور که متقاضی بیمه‌ی صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان هستند، به‌دلیل شرط سنی امکان بیمه شدن ندارند. از طرف دیگر، چون بیمه‌ی اول را ندارند، از مزایای بیمه‌ی تکمیلی صندوق نیز بهره‌مند نمی‌شوند.

جامعه‌ی هنرمند کشور غالبا در میان‌سالی مبتلا به بیماری و درپی آن، با هزینه‌های سنگین درمان مواجه می‌شود، در حالی‌ که عموما این قشر درآمد ثابت نیز ندارند.

او با اشاره به این‌که در سال‌های اخیر، از همه‌ی ظرفیت‌ها استفاده شد تا چتر بیمه‌ی تأمین اجتماعی و بیمه‌ی تکمیلی برای همه‌ی متقاضیان در سراسر کشور گسترده شود، ادامه داد: مورد شرط سنی موجب شد تا یک مانع به قوت خود باقی بماند و اجازه ندهد تا بسیاری از اهالی شریف فرهنگ، هنر و رسانه که استحقاق بهره‌مندی از بیمه‌ی تکمیلی را دارند، از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.

مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان تأکید کرد: عزم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این است تا تنها مانع موجود بر سر راه بیمه را در آخرین جلسه هیأت دولت (چهارشنبه، نهم مردادماه) مطرح و با حذف شرط سنی، آخرین حلقه‌ی خدمات بیمه‌یی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه را تکمیل کند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟