گرفتاری ۸۰درصد مردم با وجود داشتن دفترچه بیمه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به گرفتاری ۸۰درصد مردم با وجود داشتن دفتچه بیمه گفت: مردم می‌خواهند با همین دفترچه و بدون گرفتاری خدمات پزشکی دریافت کنند.

به گزارش ریسک نیوز،حسن ابوالقاسمی در مراسم افتتاح اتاق‌های جراحی چشم در بیمارستان طرفه، با اشاره به اینکه از ایده‌های وزیر بهداشت دولت یازدهم تحقق عدالت در سلامت است و این موضوع فقط از عهده مدیران این حوزه بر نمی‌آید بلکه باید تک تک پزشکان در این جهت حرکت کنند، اظهار داشت: 80 درصد مردم دفترچه بیمه دارند اما گرفتار هستند و خواسته آنها این است که با همین دفترچه بدون گرفتارشدن در فشار هزینه‌ها خدمات پزشکی دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: برای تحقق این خواسته مردم، فداکاری جامعه پزشکی لازم است چرا که تمام نیازهایمان را کسی نمی‌تواند در اختیارمان بگذارد اما اگر اراده کنیم به این مردم خدمت خواهیم کرد.

ابوالقاسمی با اشاره به اینکه به دنبال تبدیل بیمارستان طرفه به قطب چشم‌پزشکی هستیم، ادامه داد: راه‌اندازی بخش چشم‌پزشکی به صورت تخصصی در این بیمارستان با هدف تجمیع کردن فعالیت‌ها بوده است چرا که قطب‌های آموزشی باید با امکانات کامل باشند تا امکانات بهتری را ارائه دهند که به همین دلیل 3200 متر مربع در این بیمارستان به عنوان بنای جدید و بازسازی شده راه‌اندازی شد تا به عنوان مرکز آموزش چشم‌پزشکی مورد استفاده قرار گیرد البته فعالیت پزشکان در سایر بیمارستان‌های لبافی‌نژاد و امام حسین (ع) که این خدمات را ارائه می‌دهند افت نخواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: متأسفانه در معادلات خود در زمینه بیمارستان لبافی‌نژاد با سازمان تأمین اجتماعی دچار مشکل هستیم بنابراین ایجاد چنین مرکزی مشکلات را رفع می‌کند و چاره‌ای نداریم که امور را به خیرین بسپاریم و در اداره امور، مشارکت دادن خیرین الزامی است و خیرین فقط نباید بیمارستان بسازند و تحویل دهند بلکه باید سیاست‌هایمان بازنگری شود تا خیرین نیز بتوانند در مدیریت و اداره مراکز مشارکت داشته باشند و به نظر می‌رسد مدیریت را باید به خیرین بسپاریم، مثلأ در حوزه سرطان و رادیوتراپی این کار را کردیم و خدمات 3 برابر افزایش یافت. بنابراین چنانچه خیرین، بیمارستان‌ها و تخت‌ها را در اختیار بگیرند از آن استقبال می‌کنیم.

به نقل از تسنیم، صبح امروز با حضور وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و جمعی از فعالان حوزه سلامت و خیرین، اتاق عمل‌ها و بخش‌های چشم‌پزشکی بیمارستان طرفه مورد بهره‌برداری و افتتاح قرار گرفت.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟