بهره مندی ۱۰هزار بافنده فرش اردبیلی از بیمه تکمیلی

رئیس اداره فرش دستباف اردبیل با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر بافنده فرش در استان اردبیل از بیمه تکمیلی بافندگان بهره‌مند شده‌اند، گفت: ۳۰ هزار نفر بافنده فرش در استان اردبیل وجود دارد.

به گزارش ریسک نیوز،میر اعلا سیدی، رئیس اداره فرش دستباف استان اردبیل، صبح امروز( 10 شهریور) در جلسه ساماندهی فرش دستباف در اردبیل اظهار داشت:‌70 درصد بافندگان فرش استان اردبیل را زنان غیرت‌مند شهری، روستایی و عشایری و 30 درصد باقیمانده نیز مربوط به بافندگان مرد است.


وی میزان تولید فرش در استان اردبیل 150 تا 180 هزار متر‌مربع است، افزود: در بین 31 استان کشور اولین استانی هستیم که برای بافندگان خود کارت طلایی بیمه تکمیلی صادر کرده و به صورت ویژه از بیماران خاص و دچار مشکلات فراوان در این زمینه حمایت کرده ایم.


به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، سیدی از عقد تفاهم نامه با بانک تجارت، صادرات، سپه و کشاورزی برای پرداخت تسهیلات بانکی به بافندگان فرش خبر داد و تاکید کرد: در این زمینه 14 میلیارد تومان تسهیلات به بافندگان پرداخت شده است.


رئیس اداره فرش دستباف استان اردبیل با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 115 دوره آموزش فرشبافی در استان اردبیل برگزار شده است، تصریح کرد: ‌در هر دوره به طور میانگین 35 تا 45 نفر بافنده در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی شرکت کرده و موفق به گذراندن کلاس‌های آموزشی مناسب و مطلوب در جهت ارتقای کیفیت و کمیت تولید فرش شده‌اند.


وی در مورد بیمه تک‌باف خانگی، خاطر نشان کرد: برای سومین سال است که با بافندگان فرش قرارداد بیمه تکمیلی منعقد شده و بافندگان با پرداخت سالانه 85 هزار تومان از خدمات بیمه استفاده می‌کنند.


رئیس اداره فرش استان اردبیل از فعال بودن 150 کارگاه غیر‌متمرکز فرش خبر داد و بیان داشت: در این کارگاه‌ها بیش از صدها نفر فعالیت می‌کنند که امیدواریم فعالان این کارگاه‌ها را از تسهیلات مشاغل خانگی و همچنین طرح‌های پشتیبانی که در این زمینه وجود دارد بهره‌مند کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

70  +    =  72