آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت اعلام شد

مدیر عامل شرکت فرابورس آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت و پذیرش شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی در فرابورس را اعلام کرد.

به گزارش ریسک نیوز،امیر هامونی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص پذیرش شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی در فرابورس و سپس آزاد سازی سهام عدالت گفت:در حال حاضر این موضوع مطرح است که واگذاری سهام عدالت در قالب شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی باشد و یا در قالب صندوق‌های قابل معامله در بورس که در این خصوص باید نظرات اصلاحی وزارت اقتصاد و کمیسیون اصل 44 اتخاذ شود.

 

وی با بیان اینکه تاکنون جمع بندی خاصی در این خصوص حاصل نشده است، افزود: مشکل خاصی برای ورود شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی به فرابورس وجود ندارد ولی واگذاری آن بستگی به نظرات اصلاحی دارد تا بتوانیم بستر معاملاتی شدن آن را فراهم کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: برای واگذاری سهام عدالت، شرکتهای تعاونی‌ سهام عدالت، وزارت اقتصاد، سازمان بورس، سازمان خصوصی سازی، فرابورس، کانون شرکتهای سرمایه‌گذاری و کانون کارگزاران به نوعی مسئولیت داشته و در چارچوب قوانین و مقررات مسئول هستند.

 

هامونی با تاکید بر اینکه سهام عدالت با کمک همه ارگان‌ها و ارکان‌ها معاملاتی می‌شود، یادآور شد:شرکت فرابورس با کلیت پذیرش شرکت سرمایه‌گذاری استانی آذربایجان شرقی به فرابورس موافقت کرد ولی ورود آن به فرابورس منوط به اجرایی شدن بندهای هیات پذیرش است.

 

وی به یکپارچه شدن تصمیمات و مقررات اشاره کرد و در مورد زمان ورود شرکت سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی به فرابورس توضیح داد:قرار است با نظرات اصلاحی که انجام می شود در مورد تمامی استان‌ها به صورت یکجا و یکپارچه اقدام شود زیرا اگر یک استان این کار را انجام دهد و بقیه استان‌ها انجام ندهند با مشکل مواجه می‌شویم.

 

به گفته هامونی در این شرایط بهتر است که با رویکرد یکسان همه استا‌ن‌ها وارد فرابورس شوند که در این صورت به حفظ و ثبات بازار سرمایه کمک می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  63  =  68