آخرین وضعیت نسبت قیمت به درآمد شرکت‌های بورسی

آخرین وضعیت نسبت قیمت به درآمد (P/E) شرکت‌های بورسی در حالی منتشر می‌شود که این آمار حاکی از افزایش این نسبت در روزهای اخیر دارد.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایسنا بررسی متوسط نسبت قیمت به درآمد (P/E ) صنایع بورسی نشان می‌دهد از بین 35 صنعت حاضر در بورس اوراق بهادار تهران، شش صنعت متوسط قیمت به درآمدی کمتر از شش مرتبه داشته و P/E یازده صنعت بیش از 10 مرتبه است.

 

این متغیر مهم که تاثیر بسزایی در تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران داشته و نشان دهنده وجود یا عدم وجود حباب در بورس تهران است، در فروردین ماه امسال حدود 5.70 مرتبه بود که در ماه های اخیر و با رشد بی سابقه شاخص بورس و افزایش شدید قیمت‌ها با رشدی 55 صدم درصدی مواجه شده و به 6.25 مرتبه رسیده است.

 

بررسی متوسط نسبت قیمت به درآمد (P/E ) صنایع بورسی نشان می دهد از بین 35 صنعت حاضر در بورس اوراق بهادار تهران، شش صنعت متوسط قیمت به درآمدی کمتر از شش مرتبه داشته درحالی که این نسبت برای 11 صنعت، بیش از 10 مرتبه و برای 18 صنعت بین 6 تا 10 مرتبه ثبت شده است.

 

بر این اساس صنعت دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش با 43.50 مرتبه و محصولات چوبی با 21.22 مرتبه و حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات با 20.82 مرتبه بیشترین ضریب P/E بازار سهام را در اختیار دارند.

این در حالی است که کمترین نسبت قیمت به درآمد بازار متعلق به گروه شرکت های چند رشته ای صنعتی با چهار شرکت و P/E حدود 4.69 مرتبه است.

 

مخابرات با 4.84 مرتبه، منسوجات با 5 مرتبه، فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای و استخراج سایر معادن با 5.54 مرتبه و انبوه سازی املاک و مستغلات با 5.82 شرکتهای هستند که با P/E کمتر از شش مرتبه در مکان های بعدی قرار دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

58  −  54  =