لغو و تعلیق پروانه فعالیت برخی از کارگزاران متخلف بیمه

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای اعمال نظارت بر فعالیت شرکت‌های بیمه‌ای، نمایندگان فروش و کارگزاری‌ها از لغو و تعلیق پروانه فعالیت تعدادی از کارگزاران حقیقی و حقوقی بیمه خبر داد. براساس اعلام اداره کل نظارت بر دفاتر خدمات بیمه‌ای در ۶ ماه اول سال ۱۳۹۲ پروانه فعالیت یک کارگزار حقیقی لغو و چهار کارگزار حقیقی و یک شرکت کارگزاری نیز تعلیق شده است.

به گزارش ریسک نیوز اداره کل نظارت بر دفاتر خدمات بیمه‌ای بیمه مرکزی دلایل لغو و تعلیق پروانه فعالیت این کارگزاری‌ها را رعایت نکردن برخی از مفاد آیین‌نامه دلالی رسمی بیمه مانند تعطیلی دفتر و عدم فعالیت، تخلف در زمینه دریافت حق بیمه از بیمه‌گذاران، واریز نکردن به موقع حق بیمه به حساب شرکت بیمه، تحویل ندادن بیمه‌نامه صادره به بیمه‌گذاران و اشتغال همزمان به امور غیر بیمه‌ای عنوان کرده است. مدیر کل پذیرش موسسات بیمه مرکزی از برگزاری آزمون کارگزاری هفته گذشته به «ایسنا» عنوان کرده بود که «از حدود 713 پروانه کارگزاری که تاکنون صادر شده 435 کارگزار فعال هستند و بقیه به دلایل مختلف فعالیت ندارند». 

کارگزاران رسمی بیمه بخشی از شبکه فروش صنعت بیمه هستند که پروانه فعالیت آنها توسط بیمه مرکزی صادر می‌شود. این کارگزاران می‌توانند واسطه رسمی همه شرکت‌های بیمه برای ارایه بیمه‌نامه‌های مختلف باشند. در واقع در دفاتر کارگزاری بیمه خدمات و محصولات بیمه‌ای همه شرکت‌های بیمه به مردم ارایه می‌شود تا افراد بتوانند با مقایسه نوع خدمات و قیمت حق بیمه‌ها از میان 30 شرکت بیمه‌ای خدمات موردنظر خود را خریداری کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

98  −  91  =