مشکلات مالی از استقبال عشایر به بیمه کاسته است

رییس اداره عشایر شیروان گفت: مشکلات مالی علت اصلی استقبال نکردن عشایر این شهرستان از بیمه تامین اجتماعی است.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از قدس آنلاین ازبجنورد، علی ابراهیمی گفت: علاوه بر آن اطلاع رسانی کمرنگ از مزایای بیمه تامین اجتماعی در کاهش اقبال عشایر به این سمت بی تاثیر نبوده است.

وی گفت: با وجود این، از ابتدای امسال 40 خانوار عشایری این شهرستان از پوشش بیمه تامین اجتماعی استفاده کرده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مطلوب تر است.

وی افزود: انتظار آن است که تا پایان امسال 80 درصد از خانوارهای عشایری این شهرستان زیر پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

ابراهیمی گفت: اکنون هزار و 200 خانوار عشایری این شهرستان واجد شرایط استفاده از پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی در خصوص شمار خانوارهای عشایری بهره مند از بیمه تامین اجتماعی افزود: در زمان حاضر 285 خانوار عشایری این شهرستان مشتمل بر هزار و 280 نفر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی اند و دو خانوار نیز از مزایای بیمه بازماندگان متوفی استفاده می کنند.

رییس اداره عشایر شیروان حق بیمه پرداختی خانوارهای عشایری را بسته به سطح درآمد آنان متفاوت خواند و گفت: دو سوم حق بیمه عشایر را دولت و یکسوم آنرا عشایر پرداخت می کنند و اکنون حق عضویت در صندوق بیمه 15 درصد است که 10 درصد آن توسط دولت و پنج درصد از سوی عشایر پرداخت می شود.

وی گفت: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با هدف برخورداری اقشار کم درآمد از مزایای بازنشستگی، مستمری، بیکاری، پیری، ازکارافتادگی، بی سرپرستی و حوادث و سوانح تشکیل شده است.

ابراهیمی افزود: متقاضیان واجد شرایط از بیمه باید ساکن مناطق کوهستانی باشند و سن آنان در زمان بستن قرارداد بیمه دست کم 18 و دست بالا 55 سال برای مردان و 50 سال برای زنان باشد.
به گفته وی عشایر شیروان هزار و 864 خانوار مشتمل بر 9 هزار و 200 نفر در قالب 9 طایفه اند که 220 هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  +  3  =