بیمه معلم با همکاری بیمه میهن از زلزله زده گان بستک حمایت می کنند

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور گفت: واحدهای مسکن مهر بستک توسط شرکت های بیمه معلم و میهن بیمه شده اند و بیمه های یاد شده خسارت واحدهای آسیب دیده را پرداخت می کنند.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایرنا،مجید جودی  در جمع خبرنگاران با تایید خسارت های وارد شده به مسکن های مهر نوساز شهر بستک افزود:بر اساس استانداردهای ساختمان سازی ،مقاومت ساختمان ها باید در حدی باشد که ساکنین آن فرصت نجات دادن جان خود را داشته باشند و قرار نیست در جریان زلزله دچار خسارت نشوند.

وی زلزله بستک را از زلزله های متوسط کشور ارزیابی کرد که به دلیل فرسودگی و غیراستانداردبودن ساخت و سازها و مصالح استفاده شده ،میزان خسارت های آن زیاد بوده است.

جودی با اشاره به تصمیم های دولت برای بازسازی بستک ،اظهار داشت:در زلزله دوازدهم دیماه بستک سرعت عمل دولت برای در پیش بینی راهکارهایی برای جبران خسارت و بازسازی این شهر قابل توجه بود و می توان ادعا کرد دولت با در این زمینه رکورد جدیدی در تصویب مصوبات برای جبران خسارت های یک حادثه طبیعی ایجاد کرد.

مدیرکل بازسازی بنیادمسکن کشور ادامه داد:تمامی شرایط برای آغاز بازسازی بستک فراهم شده و با توجه به آغاز پرداخت قسط اول کمک های بلاعوض از هفته جاری می توان گفت،با شرایط ایجاد شده محوریت اصلی بازسازی با مردم است و با مشارکت مردم ،بازسازی به سرعت آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد:کمک های بلاعوض در چند مرحله و متناسب با پیشرفت فیزیکی به خسارت دیدگان پرداخت می شود و بنیادمسکن پس از تخلیه واحدهای مسکونی و جداسازی مصالح ساختمانی قابل استفاده ،در آواربرداری با مردم همکاری می کند.
 

در جریان زلزله پنج و نیم ریشتری 12دیماه امسال در شهر بستک،حدود 800واحد مسکونی تخریب شده یا درآستانه تخریب قرار گرفتند که هیات دولت در نشست 15دیماه و به فاصله سه روز پس از زلزله،مصوباتی برای جبران خسارت و بازسازی بستک داشت.

اختصاص 50میلیون کمک بلاعوض و 250میلیون تسهیلات برای 800واحد تخریبی و 20میلیون ریال کمک بلاعوض به همراه حداکثر یکصد میلیون ریال تسهیلات برای واحدهای بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی آسیب دیده بخشی از این مصوبه ها بود.
 

در این زلزله ،مجتمع مسکن مهر 200واحدی آفتاب و مسکن مهر 400واحدی آشیانه شهر بستک خسارت دیدند که براساس مشاهده میدانی خبرنگار ایرنا،شکست دیوار و آسیب دیدگی این واحدها،در طبقه های زیرین بیشتر بود.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟