محاسبه سرانه درمان هر بیمه شده با تجمیع سازمانهای بیمه‌گر در سال ۹۳

معاون مطالعات و توسعه خدمات بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت ایرانیان گفت: در بودجهٔ سال ۹۳ سرانه هر بیمه شده ۸۳۳۰ تومان است که اگر تجمیع بیمه‌ها صورت بگیرد، به ۹۱۱۰ تومان می‌رسد و این یک عدم رویکرد یکسان در تامین مالی است.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایسنا بهمن برزگر افزود: نظام سلامت دارای چهار کارکرد (تولیت، ارائه خدمت، تولید منابع و تامین مالی) است که در بحث تامین مالی ما با سه چالش روبه رو هستیم؛ یکی از آنها کمبود منابع در سطح کشور است که در واقع به عنوان مهمترین مقوله در نظام سلامت مورد توجه قرار می‌گیرد؛ دو چالش دیگر پرداخت مستقیم و استفاده نادرست و غیرمنطقی از منابع است.

 

وی ضمن تاکید بر این اصل که ما باید سرانه درمان را در کشور درست و منطقی تعریف کنیم ادامه داد: این همان اعتباری (پول) است که با مکانیزم بیمه و مکانیزم بودجه دولت در نظام سلامت هزینه می‌شود.

 

برزگر همچنین ادامه داد: در تجمیع سازمانهای بیمه گر بر یکسان سازی خدمات بیمه سلامت برای تمامی افراد جامعه اعم از فقیر و دارا تلاش داریم.

 

معاون مطالعات و توسعه خدمات بیمه‌ای سازمان تصریح کرد: بیمه یعنی اینکه بتوانیم ریسک مالی ناشی از بیماری را بپذیریم که این به عنوان یکی از کارکردها و نتایج نظام سلامت یعنی عادلانه عمل کردن در مشارکت مالی؛ اینکه پول را از سالم بگیریم و در اختیار مریض قرار دهیم.

 

برزگر در پایان افزود: ما در نظام سلامت باید اساس سازمانهای بیمه را در تامین مالی پذیرفته و عدالت در ارائه خدمات را برای کلیه آحاد جامعه مدنظر قرار دهیم.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟