بیش از ۲۷ هزار عشایر کشور عضو صندوق بیمه اجتماعی هستند

عضو هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گفت: هم اکنون از ۱۳۲ هزار و ۸۷۰ نفر جمعیت عشایر بالای ۱۸ سال ۲۷ هزار و ۳۶۴ نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور هستند.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایلنا رضا کاظمی روز سه شنبه در نشستی خبری که در محل صندوق برگزار شد،افزود: هم اکنون از سه هزار و 500 کارگزاری که در سطح کشور برای بیمه روستائیان و عشایر فعالند، 143 کارگزاری بیمه اجتماعی عشایر را پوشش می دهد.

وی اظهار داشت: بر اساس امضای تفاهمنامه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر با سازمان بهزیستی قرار بود پنج درصد سهم افرادی که تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند را سازمان بهزیستی پرداخت کند که خوشبختانه این سازمان به تعهدات خود عمل کرده است.

کاظمی ادامه داد: چنین تفاهمنامه ای هم بین صندوق و کمیته امداد امام (ره) به امضا رسیده که کمیته امداد فقط تعهد خود را در سال 1388 انجام داد و از آن سال تاکنون به تعهدات خود مبنی بر پرداخت پنج درصد حق بیمه افراد تحت پوشش به صندوق عمل نکرده است.

وی با اشاره به این که در هشت ماه گذشته حدود 80 هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر شده اند، گفت: در صدد هستیم در سال جاری تعداد بیمه شدگان اجتماعی را هفت برابر کنیم.

وی اظهار داشت: کف مستمری که اکنون به روستائیان و عشایر پرداخت می شود 120 هزار تومان و بالاترین سطح آن 300 هزار تومان است.

عضو هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر تاکید کرد بر اساس اصل 29 قانون اساسی همه آحاد جامعه باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند. افراد واجد شرایط تحت تکفل بیمه شده ای که بر اثر حادثه ناشی از کار فوت کند با هر میزان سابقه پرداخت حق بیمه ،مشمول برخورداری از مستمری بازماندگان خواهد شد.

کاظمی ادامه داد: همچنین بازماندگان واجد شرایط تحت تکفل بیمه شده متوفی در اثر بیماری یا حادثه غیر ناشی از کار، طبق مقررات صندوق با دارا بودن حداقل یکسال سابقه بیمه و 90 روز در سال آخر، مشمول دریافت مستمری می شوند.

وی با اشاره به از کارافتادگی کلی در اثر حادثه ناشی از کار گفت: چنانچه بیمه شده صندوق بر اثر حوادث ناشی از کار را کمیسیون های پزشکی صندوق از کارافتاده کلی تشخیص دهند، بدون در نظر گرفتن مدت پرداخت حق بیمه می تواند تا پایان عمر و پس از آن افراد تحت تکفل وی از مزایای مستمری ماهانه استفاده کنند.

کاظمی گفت: هر متقاضی که پس از بیمه شدن در اثر حادثه غیر ناشی از کار یا بیماری به تشخیص کمیسیون های پزشکی صندوق از کار افتاده کلی باشد، داشتن حداقل یکسال سابقه بیمه و به شرط آن که ظرف سال آخر منتهی به شروع بیماری ،وقوع حادثه و یا تاریخ از کارافتادگی حق بیمه 90 روز را پرداخت کرده باشد می تواند از مزایای مستمری استفاده کند.

روستائیان، عشایر و کشاورزانی که بیش از 18 سال دارند می توانند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار بگیرند که با در نظر گرفتن سقف درآمد از 200 هزار تومان تا 500هزار تومان ، حق بیمه خود را که دو برابر آن را دولت پرداخت می کند را به صندوق بیمه اجتماعی پرداخت کنند از مزایای بیمه بازنشستگی ،بازماندگان و از کار افتادگی کلی برخوردار خواهند شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  ×    =  40