بیمه پارسیان به ازای هرسهم ۴۵۰ریال سود تقسیم کرد

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه پارسیان با حضور بیش از ۸۸ درصد صاحبان سهام روز گذشته در سالن نیایش تهران برگزار رشد و صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۹۲ به تصویب مجمع رسید. مجمع عمومی بیمه پارسیان به ریاست دکتر شمس عالم برگزار شد و گزارش عملکرد هیات‌مدیره توسط‌ هادی اویارحسین مدیرعامل بیمه پارسیان قرائت شد و او به سوالات سهامداران حاضر در جلسه پاسخ داد.

به گزارش ریسک نیوز،مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه پارسیان با حضور بیش از 88  درصد صاحبان سهام روز گذشته در سالن نیایش تهران برگزار رشد و صورت‌های مالی منتهی به 29 اسفند سال 92 به تصویب مجمع رسید. مجمع عمومی بیمه پارسیان به ریاست دکتر شمس عالم برگزار شد و گزارش عملکرد هیات‌مدیره توسط‌ هادی اویارحسین مدیرعامل بیمه پارسیان قرائت شد و او به سوالات سهامداران حاضر در جلسه پاسخ داد.

طبق مصوبه مجمع عمومی عادی سالانه بیمه پارسیان از مبلغ 803  میلیارد ریال سود قابل تخصیص (به ازای هر سهم 512 ریال)، معادل رقم 438  میلیارد ریال به ازای هرسهم 450 ریال را میان صاحبان سهام تقسیم کند. این درحالی است که از رقم 450ریال سود تقسیمی در نظر دارد مبلغ 280 ریال آن را بابت افزایش سرمایه لحاظ و مابقی را ظرف یک هفته به سهامداران حقیقی پرداخت کند.

اویارحسین مدیرعامل بیمه پارسیان در این خصوص توضیح داد: به‌منظور افزایش، سهم نگهداری، ظرفیت اتکایی و سطح توانگری باید سرمایه شرکت از یک  هزار و  560  میلیارد ریال به 2 هزار میلیارد ریال افزایش یابد که هیات‌مدیره می‌تواند با داشتن مصوبه مجمع عمومی مراحل این افزایش سرمایه را انجام دهد.  مجمع عمومی صاحبان سهام بیمه پارسیان همچنین تصویب کرد تا موسسه دش و همکاران به‌عنوان بازرس قانونی و موسسه رایمند به‌عنوان بازرس علی‌البدل برای سال مالی 93 به‌عنوان انتخاب شوند. طبق مصوبه مجمع روزنامه‌های «دنیای اقتصاد» و اطلاعات به‌عنوان روزنامه رسمی بیمه پارسیان انتخاب شدند.

مدیرعامل بیمه پارسیان حق بیمه صادره در سال مالی 92 را 7  هزار و  881  میلیارد ریال اعلام کرد که در مقایسه با سال 91 از رشد 25درصدی برخوردار است. اویارحسین با توضیح اینکه بیمه پارسیان توانست با کنترل رشته شخص ثالث در سایر رشته‌ها رشد قابل‌توجهی داشته باشد، ادامه داد: سهم رشته‌های سودده مانند آتش‌سوزی، باربری و مهندسی در پرتفوی بیمه پارسیان 100 درصد رشد و رشته اشخاص نسبت به سال مالی 91 بیش از 114 درصد رشد دارد.  وی جمع درآمدهای سال 92 را مبلغ 9 هزار و 566  میلیارد ریال اعلام کرد که در مقایسه با سال گذشته بیش از 23  درصد رشد دارد. به گفته وی سود قبل از مالیات بیمه پارسیان از 681 میلیارد ریال درسال 91 به 898 میلیارد ریال درسال 92 رسیده که از رشد 32 درصدی برخورداراست. گزارش کامل مجمع عمومی بیمه پارسیان را روزهای آینده در «دنیای اقتصاد» بخوانید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

38  −    =  32