سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومانی بیمه مرکزی در بورس

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی خبر داد

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی با تایید سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومانی این نهاد از «طریق صندوق توسعه بازار سرمایه» در بورس، گفت: سرمایه‌گذاری در صندوق و همچنین حضور مستمر در بازار سرمایه از اقدامات بیمه مرکزی در این مدت بوده است.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از فارس مرتضی حسنی عقدا با بیان اینکه بیمه مرکزی به تعهدات خود برای سرمایه‌گذاری در بورس عمل کرده است، اظهارداشت: سرمایه‌گذاری در صندوق و همچنین حضور مستمر در بازار سرمایه از اقدامات بیمه مرکزی در این مدت بوده است.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان بیمه مرکزی سهمی نفروخته و نسبت آن را کاهش نداده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی در پاسخ به این سوال که آیا میزان سرمایه‌گذاری انجام شده از طریق صندوق 50 میلیارد تومان بوده است، گفت: بله؛ این مبلغ از طریق صندوق توسعه بازار سرمایه، در بورس سرمایه‌گذاری شده است.

حسنی عقدا تصریح کرد: براساس آخرین اطلاعات، 15 درصد منابع شرکت‌های بیمه در بورس و فرابورس سرمایه‌گذاری شده و اگر نشانه‌های مثبتی دیده شود امکان سرمایه‌گذاری تا سقف 40 درصد سرمایه هم وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی تاکید کرد: منابع ما از محل ذخایر فنی بیمه‌ها است که از بیمه‌گذاران دریافت می‌شود و به همین دلیل باید سرمایه‌گذاری‌هایی انجام دهیم که تا حد امکان ریسک پایینی داشته و بازدهی قابل توجیهی برای ما داشته باشد.

به گزارش فارس، بانک‌های ملی، تجارت، ملت، سپه و همچنین بیمه مرکزی، بیمه ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار از نهادهای عضو صندوق توسعه بازار سرمایه هستند. براساس توافقی که اعضای صندوق در حضور وزیر اقتصاد اتخاذ کردند، تزریق 4 هزار میلیارد تومان نقدینگی به بازار سرمایه بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  1  =  1