سرمایه‌گذاری ۱۵ درصدی بیمه‌ها در بازار سرمایه

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی

مرتضی حسنی عقدا د در مورد سرمایه گذاری شرکت های بیمه در بازار سرمایه کشور گفت: در حالی که شرکت های بیمه می توانند تا سقف ۴۰ درصد در بورس و فرابورس سرمایه گذاری کنند اما میزان سرمایه گذاری آنها هم اکنون ۱۵ درصد است.

به گزارش ریسک نیوز،معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی با اعلام اینکه شرکت‌های بیمه در حالی می‌توانند تا سقف 40 درصد در بورس و فرابورس سرمایه‌گذاری کنند که میزان آن هم اکنون 15 درصد است، گفت: شرکت‌ها در بخش سپرده‌های بانکی براساس مصوبات شورای عالی بیمه حداقل 30 درصد منابع را باید سپرده گذاری بانکی کنند که این امر در تمام شرکت ها رعایت شده اما ظرفیتی بیش از این وجود دارد.

به گزارش مهر، مرتضی حسنی عقدا در جمع خبرنگاران در مورد سرمایه گذاری شرکت های بیمه در بازار سرمایه کشور گفت: در حالی که شرکت های بیمه می توانند تا سقف 40 درصد در بورس و فرابورس سرمایه گذاری کنند اما میزان سرمایه گذاری آنها هم اکنون 15 درصد است. برهمین اساس ظرفیت 25 درصدی برای سرمایه گذاری شرکت های بیمه در بورس وجود دارد که اگر علائم مثبتی از بازار سرمایه دریافت شود، می توانیم بیش از رقم کنونی در این بخش سرمایه گذاری کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی با بیان اینکه شرکت های بیمه در چارچوب آیین نامه برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف دارای ظرفیت های متفاوتی هستند و حداقل و حداکثر سرمایه گذاری برای آنها در نظر گرفته شده است، ادامه داد: شرکت ها در بخش سپرده های بانکی براساس مصوبات شورای عالی بیمه حداقل 30 درصد منابع را باید سپرده گذاری بانکی کنند که این امر در تمام شرکت ها رعایت شده اما ظرفیتی بیش از این نیز وجود دارد.

وی افزود: همچنین شرکت ها می توانند تا 15 درصد منابع را در سایر ابزارهای مالی سرمایه گذاری کنند که البته چنین بازاری برای شرکت های بیمه وجود ندارد. سرمایه گذاری شرکت های بیمه از محل ذخایر فنی و مربوط به بیمه گذاران است و به همین دلیل شرکت های بیمه نمی توانند با منابع بیمه گذاران وارد بازارهایی شوند که دارای ریسک بالا و بازدهی پایینی است. همچنین مدیریت سرمایه گذاری شرکت ها به سمتی در حال حرکت است که کمترین ریسک و حداکثر بازدهی را داشته باشد.

عقدا اظهار داشت: شرکت های بیمه ای می توانند در بخش های مختلفی همانند مشارکت در طرح های ساختمانی و شرکت های خارج از بورس فعالیت کنند که در عمل نیز شرکت ها از این ظرفیت ها استفاده می کنند.

این مقام مسوول در بیمه مرکزی با اعلام اینکه براساس آیین نامه بیمه مرکزی محدودیتی برای سرمایه گذاری شرکت ها در خارج از کشور وجود ندارد اما هنوز اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته است، اظهار امیدواری کرد که با شرایط اقتصادی و سیاسی جدید بتوانیم از ظرفیت های جدید استفاده و از منابع بیمه گذاران حفاظت نمائیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

61  +    =  67