کدام کارت‌ سوخت‌ها باطل می‌شوند؟

ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از ابطال کارت سوخت خودروهای فرسوده شخصی با سن ۲۵ سال به بالا و موتورسیکلت‌های بالاتر از ۱۰ سال خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز،طبق مصوبات هیأت وزیران و ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها کارت سوخت وسائط برخی وسایل نقلیه ابطال می‌شود.

بر این اساس کارت‌های سوخت خودروهای فرسوده شخصی با سن ۲۵ سال و بالاتر، وانت بارهای فرسوده با سن بیش از ۳۰ سال و موتورسیکلت‌های با سن ۱۰ سال و بالاتر (حتی در صورت داشتن پلاک ملی) باطل خواهد شد.

همچنین موتورسیکلت‌های فاقد پلاک ملی، وسایل نقلیه اسقاط شده و آژانس‌های فاقد فعالیت در موسسات اتومبیل کرایه (بنا به نظر اتحادیه ذیربط) امکان استفاده از کارت سوخت را نخواهند داشت.

بنا به اطلاعیه ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور صرفاً موتورسیکلت‌های فاقد پلاک ملی با سن کمتر از ده سال (مدل ۸۴الی ۹۳) پس از اخذ پلاک ملی می‌توانند پس از گذشت دو ماه از زمان تعویض پلاک به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه و درخواست کارت سوخت المثنی کنند.

اما در خصوص سایر موارد با توجه به صراحت مصوبات قانونی امکان فعال شدن مجدد کارت سوخت و سهمیه‌ها وجود ندارد و حضور افراد نیز تأثیری در این امر نخواهد داشت.

بر این اساس پیش‌تر، حسین هاشمی، معاون ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت کشور، گفته بود که سهمیه‌بندی بنزین حدود ۲۴ میلیون کارت سوخت انواع وسائط نقلیه وجود داشت که از دی ماه سال گذشته تاکنون حدود شش میلیون کارت سوخت مربوط به انواع وسائط نقلیه، خودروهای فرسوده، موتورسیکلت‌های فرسوده یا فاقد پلاک ملی و خودروهای قابل هویت ابطال شده که از این محل روزانه شش میلیون لیتر صرفه‌جویی در مصرف بنزین یارانه‌ای صورت گرفته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

98  −    =  92