۳۵ هزار متقاضی نوسازی پشت درهای بانک/ پیشنهاد افزایش وام بافت فرسوده به حداقل ۵۰ میلیون تومان

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۳۵ هزار متقاضی وام بافت فرسوده پشت درهای بانک برای دریافت وام مانده‌اند، گفت: پیشنهاد ما برای افزایش سقف تسهیلات بافت فرسوده حداقل ۵۰ میلیون تومان است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از مهر، محمدسعید ایزدی در نشستی خبری در پاسخ به پرسش مهر در خصوص تسهیلات بافت فرسوده اظهار داشت: متاسفانه دولت یازدهم با مشکل بزرگی در تامین منابع مالی مواجه است و بانک‌های عامل تسهیلات بافت فرسوده را نمی پردازند.

وی افزود: در سال 91 و 92 هر سال باید 200 هزار واحد تسهیلات به بافت فرسوده اعطا می شد اما متاسفانه تاکنون فقط 53 هزار واحد تسهیلات داده شده است.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری با بیان اینکه تدابیری را اندیشیده ایم تا پرداخت وام ودیعه مسکن را شروع کنیم، اظهارداشت: در حال حاضر پروژه ای به صورت پایلوت در همت آباد اصفهان شروع شده است که دولت با همکاری شهرداری تهران تحت عنوان صندوق سرمایه گذاری بازتعدیل زمین این منطقه را بازسازی کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وام بافت فرسوده متوقف شده و کمتر از 15 درصد اختصاص پیدا کرده است، گفت: ما بیش 35 هزار متقاضی داریم که منتظر دریافت وام بافت فرسوده هستند اما بانک‌ها همکاری نمی‌کنند؛ به همین جهت تلاش داریم تا تامین مالی را از روش‌های دیگری انجام دهیم.

ایزدی با اشاره به همکاری با بانک مسکن و بانک توسعه تعاون برای دریافت تسهیلات، تصریح کرد: بر اساس این قرارداد، بلوک هایی که چند واحدی هستند، تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی افزود: همچنین صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری در بافت فرسوده و صندوق سرمایه‌گذاری بازتعدیل زمین از برنامه هایی است که در حال اجرای آن هستیم.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری با تاکید بر اینکه وام ودیعه مسکن با حداکثر 15 میلیون تومان به ساکنان این محله ها داده می‌شود، گفت: پیشنهادی که ما برای افزایش سقف تسهیلات وام بافت فرسوده داده ایم، حداقل 50 میلیون تومان است اما باید مورد تایید بانک مرکزی قرار بگیرد، بنابراین هنوز با افزایش وام بافت فرسوده موافقت نشده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  3  =  12