کمک غیرمستقیم دولت به منابع صندوق تامین خسارت‌های بدنی

مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، مصوبه دیروز دولت برای افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه برای محکومین دیه در جرایم غیرعمد را به نفع جامعه ارزیابی کرد و گفت: این مصوبه به طور غیرمستقیم به منابع صندوق کمک می‌کند.

به گزارش ریسک نیوز،علی جباری در گفت‌وگو با فارس، در مورد مصوبه روز گذشته هیأت دولت در خصوص افزایش سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه برای محکومین دیه در جرایم غیرعمد اظهار داشت: با توجه به اینکه پرداخت دیه بر اساس قانون به صورت یوم‌الادا است، به محض اینکه دادگاه رأی را صادر می‌کند باید دیه پرداخت شود.

مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی افزود: در گذشته اعطای تسهیلات به محکومان جرایم غیر عمد کمتر بود اما این مصوبه کمک خوبی به این اشخاص است زیرا خیلی از افرادی که در زندان هستند به دلیل قتل غیرعمد یا موارد مشابه و نداشتن توان پرداخت دیه سال‌ها مجبورند در زندان باشند که با افزایش تسهیلات این بخش فرد محکوم می‌تواند به جامعه برگردد و با انجام کار این تسهیلات را به دولت بازپرداخت کند.

به گفته وی، مصوبه اخیر هیأت دولت اقدام خوبی است که به نفع جامعه و زندانیان است و مزایای اجتماعی دارد.

جباری تصریح کرد: مأموریت صندوق، حمایت از زیان‌دیدگان حوادث رانندگی است و سال گذشته ورودی‌های منابع صندوق 600 میلیارد و هزینه صندوق  700 میلیارد تومان بوده است که مصوبه دولت قطعا به منابع صندوق هم کمک خواهد کرد.

به گزارش فارس، روز گذشته با تصویب هیأت وزیران با توجه به افزایش مبلغ دیه، سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه برای محکومین دیه در جرایم غیرعمد افزایش یافت .

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟