ایران درخواست از اوپک را تکذیب کرد

اسحاق جهانگیری می‌گوید که ایران درخواستی برای نشست اضطراری اوپک ارائه نکرده است.به این مطلب امتیاز دهید

به گزارش ریسک نیوز به نقل از جام نیوز، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ایران، با تاکید بر این که ایران درخواستی برای نشست اضطراری اوپک ارائه نداده است، گفت: «برخی از کشورهای عضو اوپک با توجه به کاهش چشمگیر قیمت نفت خواهان برگزاری نشست اضطراری هستند.»
 
با این حال معاون اول رئیس جمهور ایران می‌گوید: «ارائه این درخواست از سوی ایران هنوز انجام نشده و نیاز به بررسی بیشتر است.»
 
قیمت نفت خام که مدت‌ها بالای صد دلار به ازای هر بشکه بود، در هفته‌های اخیر سیر نزولی داشته به طوری که بهای آن به کمتر از ۹۰ دلار و پایین‌ترین سطح خود در چهار سال اخیر رسیده است.
 
اسحاق جهانگیری گفته است: «متاسفانه برخی کشورها تولید خود را بیش از آنچه باید افزایش داده‌اند و عرضه و تقاضا را در بازار نفت به هم ریختند که این مساله به ضرر همه است.»
 
به گزارش بی بی سی(BBC)، چند هفته پیش عربستان سعودی قیمت نفت صادراتی خود به برخی کشورهای آسیایی را پایین آورد بدون اینکه حجم صادرات را کم کند.
 
ایران و عراق هم در واکنش به این اقدام عربستان سعودی بهای نفت صادراتی خود را پایین آوردند.
 
همچنین یکی از دلایل سقوط قیمت نفت افزایش تولید نفت در آمریکا است که گفته می‌شود به بالاترین سطح خود در سه دهه اخیر رسیده است.
 
با این افت قیمت، روسیه اعلام کرده است که شاید ناگزیر به بازبینی بودجه شود. از میان اعضای اوپک هم کشورهایی مثل ونزوئلا، نیجریه و همچنین ایران و عراق تحت فشار قرار دارند.
 
اما تحلیلگران اقتصادی می‌گویند شاید برخی از دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس، به ویژه عربستان سعودی، بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده نفت، از این کاهش قیمت ناراضی نباشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

48  −  43  =