متوسط تقاضای بیمه عمر در دنیا 90 بار بیشتر از ایران/ تمرکز بر بازار یابی انبوه چالش اصلی بیمه های عمر

درسومین همایش بازاریابی بیمه های زندگی بیمه دانا مطرح شد:

فلاح با بیان اینکه متوسط تقاضای بیمه عمر در دنیا 90 بار از ایران ببیشتر است ، اظهار داشت: با تصمیم هیات مدیره سهم بیمه عمر و پس انداز در مجموع پرتفوی بیمه دانا افزایش می یابد./اصلی ترین چالش فعلی بازاریابی برای بیمه نامه های عمر ،تمرکز نمایندگی های بیمه بر بازار یابی انبوه به جای بازار یابی خرد است /خلق یک مزیت رقابتی با رسیدن به بازار یابی خرد محقق می شود که باید جایگزین بازاریابی انبوه شود.

به گزارش ریسک نیوز،درسومین همایش بازاریابی بیمه های زندگی بیمه دانا که اعضای هیات مدیره ، معاونان ، مدیران ستادی ، کارشناسان و نمایندگان بیمه دانا حضور داشتند ، تازه ترین تکنیک های فروش بیمه های زندگی ، مشتری یابی ، انتخاب بازار هدف ، مزایا و کارکرد های آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

مهدی فلاح ،عضو هیات مدیره بیمه دانا ، در این همایش با مثبت دانستن دیدگاه هیات مدیره درباره توسعه بیمه های زندگی ، کسب درآمد مستمر و پایدار برای بیمه گذار ، شرکت و شبکه فروش را مورد تاکید قرار داد و با ذکر آمار بیمه های زندگی در ایران و جهان ، ترسیم چشم انداز بیمه های عمر وپس انداز و مزایای فروش این نوع بیمه ها برای نمایندگان ، کارگزاران و بازاریابان ابراز امیدواری کرد پرتفوی شرکت از محل بیمه های زندگی با اقدامات انجام شده و سیاست های جدید برای فروش و توسعه آن ، افزایش چشمگیری یابد .

فلاح با بیان اینکه متوسط تقاضای بیمه عمر در دنیا 90 بار از ایران ببیشتر است ، اظهار داشت: 59 درصد از میزان دریافتی حق بیمه در دنیا مربوط به بیمه عمر است.

عضو هیات مدیره بیمه دانا در ادامه با اشاره به اینکه در بیمه دانا تا کنون 600هزار بیمه نامه عمر فروخته شده است ، خاطر نشان ساخت: با تصمیم هیات مدیره سهم بیمه عمر و پس انداز در مجموع پرتفوی بیمه دانا افزایش می یابد.

فلاح افزود: اندوخته ریاضی این بیمه تامه 250میلیارد تومان بوده که پیش بینی می شود تا پایان سال به 300میلیارد تومان برسد.

وی با تاکید بر اینکه مردم با مزایای بیمه عمر و پس انداز آشنا نیستند ، عنوان کرد: بیمه دانا در نظر دارد ،شرایط اسان تری را برای فروش بیمه نامه های عمر قرار دهدبه طوریکه اگر گروه سنی جوان تری را در نظر بگیریم فروش بیمه عمر را افزایش خواهیم داد.

عضو هیات مدیره بیمه دانا با بیان اینکه تاکنون در کل کشور6میلیون بیمه عمر فروخته شده است ، به محدودیت های بیمه عمر در کشور اشاره کرد وافزود:تورم یکی از دلایل کاهش فروش بیمه عمر در کشور است که البته با بازار یابی صحیح از سوی شرکت های بیمه و برنامه ریزی می توان فروش این رشته بیمه ای را افزایش داد.

وی در ادامه رعایت قانون اعداد بزرگ در شرکت های بیمه را ضروری دانست و یادآور شد: رعایت قانون اعدادبزرگ از اهمیت بسزایی برخوردار است به طوریکه هرچه تعداد بیمه نامه بیشتر باشد محاسبات با واقعیت نزدیک تر است.

اصلاح اساسی دستورالعمل های صدور بیمه تامه عمر

بنابراین گزارش ، عباس رنجبر مدیر بیمه های عمر و پس انداز بیمه دانا نیز طی همایش با تشریح اهداف و برنامه های این همایش ، ازتهیه محصولات و بیمه نامه های جدید عمر و پس انداز واصلاح اساسی دستورالعمل های صدور خبر داد و گفت : بازبینی در تبلیغات بیمه عمر ، پرداخت هزینه صدور به نمایندگان و برگزاری همایش نمایندگان برتر در آینده نزدیک از جمله برنامه های این مدیریت محسوب می شود .

رنجبر کلهرودی با اعلام این مطلب که بیمه دانا 13 آذر ماه همزمان با روز بیمه بیمه نامه جدید خود با عنوان "بیمه نامه سرمایه گذاری آسایش کودک ونوجوان" به بازار مالی معرفی خواهد کرد، گفت: شرکت بیمه دانا در سال گذشته بیمه نامه ارمغان خانواده و بیمه نامه نگین ( که در این بیمه نامه علاوه بر خانواده پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها نیز تحت پوشش قرار می دهد) و بیمه نامه دانایار را به بازار مالی معرفی کرد که از استقبال خوبی هم برخوردار شد.

وی ادامه داد: شرکت بیمه دانا هر سال بالغ بر 50 درصد رشد فروش  در ارتباط با بیمه نامه عمر دارد  و امسال نیز بالغ بر 60 هزار بیمه نامه ارمغان و دانایار و نگین به فروش رفته است.

 مدیر بیمه های عمر و پس انداز بیمه دانا همچنین از طراحی بیمه نامه حوادث و درمان برای مسافرین خارجی که به ایران سفر می کنند خبر داد و تصریح کرد :تمام کارهای بیمه نامه مسافران خارجی انجام شده است و امیدواریم تا پایان سال این نوع بیمه نامه را به بازار مالی معرفی کنیم.

تغییر تعرفه درمان از طرف دولت چالش بسیار مهمی برای شرکت های بیمه

در ادامه مراسم دکتر سید داود حسینی معاون فنی بیمه های اشخاص طی سخنانی ، فروش پایین بیمه نامه عمر ، عدم ثبات اقتصادی در سنوات گذشته ، پیامدهای جنگ و تحریم ها و بالا نشان دادن کاذب ضریب نفوذ بیمه در دولت قبل را از چالش های اساسی بیمه های زندگی توصیف کرد و با تاکید بر ضرورت تبلیغات موثر ، آموزش و فرهنگ سازی وحمایت دولت از این مهم اظهار داشت : تغییر تعرفه درمان از طرف دولت چالش بسیار مهمی برای شرکت های بیمه محسوب می شود ، زیرا این شرکت ها منابع خاصی برای تامین افزایش هزینه های درمان جز بالا بردن قیمت بیمه نامه ها ندارند که همه این عوامل سبب می شود تا به سمت فروش بیمه های عمر گرایش بیشتری پیدا کنیم .

افسانه محمدیان رییس انجمن صنفی نمایندگان دیگر سخنران این مراسم با تشکر ازحمایت های مدیر عامل و اعضای هیات مدیره و با اشاره به بازار بکر بیمه در کشور ، برنامه ریزی ، فرهنگ سازی ، تبلیغات ، تعامل و آموزش را از عوامل موثر در فروش بیمه های زندگی عنوان کرد .

خلق یک مزیت رقابتی با رسیدن به بازار یابی خرد
برنامه بعدی این همایش سخنرانی حامد عسگری مدرس بیمه های زندگی بود که به تفصیل در باره بازاریابی خرد و انبوه ، مشتری یابی و شناسایی بازار هدف مطالبی ایراد کرد . وی با برشمردن مزایا و فواید بیمه های زندگی و چالش های اساسی این عرصه ، پیام اصلی بازاریابی را طراحی بیمه نامه عمر و پس انداز برای اقشار متوسط جامعه عنوان کرد و از آنان خواست تلاش خود را برای فروش این بیمه نامه بر روی این قشر متمرکز کنند .

وی اصلی ترین چالش فعلی بازاریابی برای بیمه نامه های عمر را تمرکز نمایندگان بیمه بر بازار یابی انبوه به جای بازار یابی خرد دانست.

وی افزود: خلق یک مزیت رقابتی با رسیدن به بازار یابی خرد محقق می شود که باید جایگزین بازاریابی انبوه شود.

مزدک خوشحال دیگر مدرس این مراسم در باره راه های موفقیت در فروش بیمه های زندگی ، احمد نقابی کارگزار برترو مدرس بازاریابی در خصوص معافیت های مالیاتی بیمه زندگی و ایزدی مشاور و مدرس بازاریابی در باره پایدار سازی فروش مطالبی عنوان کردند .

رضا اکبرزاده مدیر امور اداری بیمه دانا و دیگر مدرس بازاریابی نیز در این همایش با اشاره به ویژگی های فروش موفق بیمه های زندگی ، به مهم ترین باید ها و نباید ها در مذاکرات فروش اشاره کرد و دانش بازاریابی ، دانش فنی ، سخت کوشی و علاقه به کار را از عوامل موثر در فروش این بیمه نامه ها عنوان کرد .

در ادامه همایش که در قالب چهار نشست برگزار شد ، علی آبادی معاون مدیر بیمه های عمر وپس انداز و بهنام فر رییس اداره صدور بیمه های زندگی به ترتیب در باره معرفی بیمه ارمغان خانواده و فروش بیمه های حوادث انفرادی صحبت کردند .

در پایان این همایش دکتر سید مجتبی عطری عضو هیات مدیره شرکت ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم ، به نمایندگان برتر شرکت که در حوزه بیمه های عمر و پس انداز دارای بهترین عملکرد بودند ، به رسم یادبود لوح سپاس اهدا کرد.

شایان ذکر است در این همایش ملک مطیعی و گلپایگانی مدیران سابق بیمه های عمر و پس انداز بیمه دانا نیز حضور داشتند که ملک مطیعی به عنوان سخنران در باره تکنیک های فروش بیمه عمر مطالبی ایراد کرد .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

72  −    =  64