قیمت مسکن ویژه در تهران چقدر است؟

واحدی با اشاره به اینکه در ابتدای ثبت نام استقبالی از مسکن ویژه نشد، بیان کرد: پس از جهش ۵۰ درصدی قیمت‌ها در اواخر سال ۹۱ با حجم زیادی از تقاضا برای ثبت نام مواجه شدیم.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از مشرق،مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه قیمت واحدهای مسکونی ۲۸۶و ۲۷۶میلیون تومان تمام شده است گفت: ساخت مسکن مهر درشهرهای کمتر از ۲۵هزارنفر در استان تهران تا پایان شهریور۹۴ به اتمام می رسد.

  فریبرز واحدی در مراسم افتتاح فاز اول مسکن ویژه تهرانسر اظهار داشت: پس از ادغام وزارت راه و مسکن ماموریت پیدا کردم تا در حوزه مسکن هم وارد شوم که پروژه مسکن ویژه هم آغاز شده بود.

وی افزود: با ورود به این بخش متوجه وجود معارض جدی در زمین های این سایت شدم به طوری که بخش زیادی از زمین ها متعلق به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و کمیته امداد امام خمینی بود.

وی با بیان اینکه به دلیل ثبت نام از متقاضیان امکان تغییر زمین وجود نداشت بیان کرد: ساخت مسکن ویژه در ابتدا در مناطق سعادت آباد، چیتگر و حکیمیه هم مطرح شده بود اما فقط در تهرانسر انجام گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه در ابتدا از طریق مناقصه دولتی ساخت پروژه به سه پیمانکار واگذار شد، بیان کرد: برای حل مشکل معارضان مجبور شدیم بخشی از قیمت زمین را به صورت نقدی و بخش دیگر را از طریق تعویض زمین پرداخت کنیم.

واحدی با اشاره به اینکه در ابتدای ثبت نام استقبالی از مسکن ویژه نشد، بیان کرد: پس از جهش ۵۰ درصدی قیمت‌ها در اواخر سال ۹۱ با حجم زیادی از تقاضا برای ثبت نام مواجه شدیم.

وی افزود: واحدهای مسکن ویژه با متراژ ۱۰۵ متر مربع مفید و ۱۴۸ متر غیر مفید با مشاعات بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود که در نهایت واحدهای بتنی ۲۸۶ میلیون تومان و اسکلت فلزی ۲۷۶ میلیون تومان تعیین شد.

واحدی با اشاره به اینکه هر متقاضی ۱۲۵ میلیون تومان را به صورت نقدی می پردازد و مابقی اقساط بانکی است، گفت: در واقع هر واحد بین ۱۴۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات دارد که چنین وامی برای اولین بار در این سایت پرداخت شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه در ابتدا قرار بود این پروژه مانند شهرک اکباتان ساخته شود، بیان کرد: اما به دلیل شرایط منطقه که محل عبور هواپیما است امکان بلندمرتبه سازی نبود؛ بنابراین پنج طبقه روی پایلوت طراحی شد و تعداد واحدها هم به دو هزار و ۳۱۰ واحد رسید.

واحدی با اشاره به اینکه در سال ۹۴ پروژه مسکن ویژه تهرانسر بسته می شود، افزود: ساخت مسکن مهر در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر تا پایان شهریور ۹۴ به اتمام می رسد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟