راز ثروت و موفقیت شرکت بزرگ آمازون

شرکت معتبر و بزرگ آمازون یکی از بزرگترین شرکت های تجارت الکترونیکی آمریکا است.

به گزارش ریسک نیوز،از  "توریسم آنلاین" این شرکت بزرگ که کار خود را با فروش کتاب به صورت اینترنتی آغاز کرد، هم اکنون وسایل دیگری را مثل لباس، کفش،سی دی و… در فروشگاه اینترنتی خود می فروشد.

شاید هر یک از از این فروشگاه های اینترنتی استراتژی خاصی را برای پیشرفت کار خود در نظر بگیرند. اما جالب است بدانید این شرکت بزرگ که اکنون در صدر همه این فروشگاه های اینترنتی قرار دارد بسیار موشکافانه و دقیق عمل کرده است و این نشان می دهد مغزهای متفکر زیادی در پس استراتژی و برنامه ریزی سازمانی این فروشگاه بزرگ قرار دارند.

یکی از خلاقانه ترین روش هایی که آمازون دنبال کرد و بسیار موفق بود نظریه " توجه به روحیه و علاقه مندی مشتریان" بود. آنها این روش را ادامه دادند و به تقاضای مشتریان خود احترام گذاشتند و خواسته آنها را هر آنچه که بود برآورده کردند. سال های زیادی گذشت و آمازون همچنان مشتریان خاص خود را داشت تا اینکه آمازون به جایی رسید که باید خواسته های مشتریانش را مدیریت می کرد و روز به روز تقاضاها افزایش پیدا می کرد.

واما  استراتژی بسیار جالب و هوشمندانه آمازون در آن تجمع تقاضاها از سراسر دنیا چه بود؟

آمازون با به کار گیری نیروهای خبره و توانمند در زمینه برنامه نویسی، مدیریت و روانشناسی در بالاترین سطح سازمانی خود توانست چارت سازمانی شرکت غول پیکر خود را مدیریت و برنامه ریزی کند.

به طوری که مهندسان برنامه نویسی با طراحی بزرگترین پایگاه داده، تقاضاهای مشتریان را ثبت کردند. سپس روان شناسان با طبقه بندی نیازهای مشتریان آنها را در اختیار مدیران ارشد سازمان قرار دادند.این شد که اگر یک مشتری در طول یک سال به طور مثال 10 کتاب را از فروشگاه آمازون خریداری می کرد این بار بر اساس دید هوشمندانه روانشناسی آمازون یازدهمین کتاب را خود آمازون به مشتری سفارش می داد و در نود درصد مواقع نظر مشتری نسبت به آن کتاب مثبت بود. این بود راز موفقیت و جهانی شدن شرکت بزرگ آمازون…

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

76  −    =  70