تعیین نرخ بیمه شخص ثالث به بیمه مرکزی سپرده شد / توصیه وزیر اقتصاد به بیمه ها بر عدم افزایش نرخ شخص ثالث

در پی عدم تصمیم گیری بیمه ها

عضو سندیکای بیمه گران ایران اعلام کرد: این سندیکا تعیین نرخ بیمه شخص ثالث سال ۹۴ را به بیمه مرکزی سپرد.

به گزارش ریسک نیوز،مسعود حجاریان در گفتگو با مهر در مورد آخرین تصمیمات سندیکای بیمه گران ایران برای افزایش نرخ بیمه شخص ثالث سال ۹۴ متناسب با نرخ دیه اعلامی قوه قضاییه گفت: سندیکا پیشنهادی را در این زمینه به بیمه مرکزی ارسال کرده و قرار شده است که بیمه مرکزی در این خصوص تصمیم گیری کند. به عبارت دیگر، تصمیم گیری نهایی به عهده بیمه مرکزی گذاشته شده است.

عضو سندیکای بیمه گران ایران افزود: از نظر قانونی تصویب نرخ بیمه شخص ثالث در اختیار هیات وزیران است و هیات وزیران براساس آئین نامه اجرایی ماده ۸ قانون بیمه شخص ثالث نرخ‌ها را تصویب کرده است.

وی ادامه داد: شرکت‌های بیمه در سال‌های گذشته براساس این مصوبه، تخفیف‌هایی را ارائه کردند که این کار به دلیل کمک به مردم بوده است.

حجاریان با اشاره به اینکه پیش از این نیز شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی تخفیف‌هایی را نسبت به نرخ مصوب اعمال کرده اند، افزود: در دو سال گذشته مجلس هم ۵ درصد تخفیف نسبت به نرخ‌ها تکلیف کرد. خود شرکت‌های بیمه هم حدود ۱۵ درصد (برخی از آنها بیشتر از این رقم) نسبت به نرخ مورد اشاره تخفیف قائل شدند.

وی گفت: شرکت‌های بیمه جلساتی را با بیمه مرکزی برگزار کرده اند که میزان تخفیف مورد نظر تعیین شود اما این به این معنا نیست که مبلغ حق بیمه افزایش نمی یابد.

حجاریان تصریح کرد: با افزایش دیه خود به خود مبلغ حق بیمه ها بالا می رود و هرچقدر افزایش در دیه صورت می گیرد در حق بیمه ها هم افزایش ایجاد می شود اما نرخ همیشه با تخفیف روبرو است و امسال هم همین گونه خواهد بود و بیمه ها بیش از ۱۰ درصد نسبت به نرخ حق بیمه، تخفیف قائل خواهند شد.

عضو سندیکای بیمه گران ایران اظهار کرد: شرکت‌های بیمه نرخ را افزایش نمی دهند بلکه حق بیمه را از نرخ مصوب تخفیف خواهند داد.

در همین حال، علی اکبر اولیا دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران از پیشنهاد افزایش 5 درصدی حق بیمه شخص ثالث خبر داد و گفت: افزایش تعرفه حق بیمه شخص ثالث اجتناب ناپذیر است.

در عین حال کسب اطلاع خبرنگار تسنیم از بیمه مرکزی حکایت از آن دارد که از روز قبل مسئولان ارشد صنعت بیمه درحال رایزنی با شرکت‌های بیمه بودند تا افزایشی در حق بیمه های شخص ثالث در سال جاری رخ ندهد.

هر چند در جلسه روز قبل رسماً توافقی بین بیمه‌ای ها صورت نگرفت و به همین خاطر بناست در روز جاری هم جلسه دیگری برای تصمیم گیری نهایی در بیمه مرکزی با حضور بیمه‌ها برگزار شود.

در عین حال تازه ترین خبرهای رسیده به خبرگزاری تسنیم بیانگر آن است که در جلسه بیمه مرکزی با بیمه ها توافقی صورت نگرفته و بنا شده بیمه مرکزی تصمیم نهایی را برای حق بیمه های شخص ثالث در سال 94 بگیرد.

همچنین با خبر شدیم که وزیر اقتصاد نیز در توصیه به بیمه ‌ها تأکید کرده که در سال جاری افزایشی در نرخ های بیمه نداشته باشند و تغییراتی در تخفیف‌های خود اعمال کنند.

برهمین اساس البته بیمه مرکزی تا ساعتی دیگر تصمیم نهایی برای حق بیمه های شخص ثالث در سال جاری را اعلام خواهد کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

16  +    =  22