برخی بانک‌ها نرخ سود توافقی را رعایت نمی‌کنند

رئیس شورای عالی هماهنگی بانک‌ها از عدم رعایت نرخ سود توافقی از سوی برخی بانک‌ها انتقاد کرد و گفت: عدم رعایت نرخ‌های توافقی هزینه پول بانک‌ها را بالا می‌برد.

به گزارش ریسک نیوز،ازمهر، عبدالناصر همتی امروز در جمع خبرنگاران درباره عدم رعایت نرخ سود کوتاه مدت در نظام بانکی کشور گفت: متاسفانه برخی از بانک‌ها نرخ سود توافقی را رعایت نمی‌کنند اما در بانک ملی مصوبه شورای پول و اعتبار و توافق انجام شده بین بانکها برای سودهای روزشمار رعایت می شود.

همتی افزود: از آنجایی که توافق انجام شده برای سودهای روزشمار توافق صنفی محسوب می‌شود، ممکن است برخی از بانک‌ها این توافق را رعایت نکنند ولی خواهش ما این است که نرخ‌ها را رعایت کنند تا بازار برهم نخورد.

وی در پاسخ به سئوال مهر در مورد نتایج عدم رعایت نرخ سود توافقی گفت: عدم رعایت نرخ‌های توافقی هزینه پول بانک‌ها را افزایش می دهد. 

رئیس شوراب عالی هماهنگی بانک‌ها در پاسخ به سئوال دیگر مهر درباره نتایج درخواست بانک‌های بزرگ دولتی از بانک مرکزی برای تعیین نرخ سود کوتاه مدت زیر یکسال توسط بانک مرکزی گفت: درخواست ما از بانک مرکزی برای تعیین نرخ سود روزشمار به سرانجام نرسیده است.

همتی درباره اقدام اخیر بانک ملی برای کسر هزینه ارسال پیامک از حساب مشتریان، اظهارداشت: بانک ملی قبلا در این زمینه به مدت یک ماه اطلاع رسانی کرده بود.

وی با بیان اینکه طبق اعلام مسولان فنی بانک ملی ۱۴ میلیون پیامک قبلاُ به مشتریان ارسال شده بود، تصریح کرد: اما چون این پیامک‌ها از ساختار پیامک‌های تبلیغاتی ارسال شده بود، پیامک‌های مذکور دست خیلی از مشتریان نرسیده بود در حالی که بانک احساس کرده بود این پیامک‌ها به مشتریان رسیده است.

همتی ادامه داد: البته همان موقع هم ۴۹ هزار نفر از مشتریان با ارسال پیامک اعلام کرده بودند که تمایلی به فعال سازی سرویس پیامک ندارند و انصراف دادند، بنابراین بانک ملی پیامک‌ها را ارسال کرده بود که این تعداد انصراف دادند.
منبع:مهر

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

33  −    =  24