بازگشایی نماد پالایشگاه ها / برگزاری ۴۰ درصد مجامع شرکت ها

رئیس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار از انعکاس اطلاعات مربوط به پالایشگاه ها خبر داد و گفت: نماد پالایشگاه ها از نظر سازمان بورس آماده بازگشایی است و در صورت آماده بودن سیستم این نمادها ظرف امروز و یا فردا بازگشایی خواهند شد.

به گزارش ریسک نیوز،محمدرضا معتمد روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر اینکه سازمان بورس کنترل های لازم را برای بازگشایی نمادهای پالایشگاهی انجام داده است، افزود: ناظر بازار براساس شرایط و آمادگی سیستم برای بازگشایی نماد پالایشگاه ها اقدام خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه مقدمات لازم برای بازگشایی نماد پالایشگاه ها انجام شده و با اشاره به انتشار گزارش شفاف سازی شرکت های پالایشگاهی، اظهار داشت: نماد معاملاتی پالایشگاهها با مکانیزم بازگشایی با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد بازگشایی می شود.

معتمد افزود: در گزارش شفاف سازی، سازمان بورس به طور مستقیم نسبت به علت توقف و بازگشایی نماد معاملاتی 5 شرکت پالایشگاهی در روزهای معاملاتی گذشته اقدام به اطلاع رسانی خواهد کرد.

یادآور می شود، نماد 5 پالایشگاه به دلیل اعلامیه وزارت نفت روز 27 خرداد ماه سال جاری متوقف شده بود.

** انتشار گزارش وضعیت سود شرکت های بورسی بعد از تیر ماه روی کدال

این مقام مسوول در سازمان بورس و اوراق بهادار درباره وضعیت برگزاری مجامع شرکت ها نیز گفت: هم اکنون فصل برگزاری مجامع شرکت هاست و برهمین اساس تاکنون 40 درصد از مجامع 260 شرکت برای تصویب صورت های مالی منتهی به اسفند ماه برگزار شده است.

معتمد درباره وضعیت سودتقسیمی در مجامع برگزار شده نیز تصریح کرد: از آنجا که کار برگزاری مجامع شرکت ها به پایان نرسیده هنوز وضعیت تقسیم سود شرکت ها نیز محاسبه نشده است.

وی با بیان اینکه، برخی از شرکت ها به همراه زیرمجموعه هایشان در بورس و اوراق بهادار حضور دارند و باید در بررسی سود تقسیمی در این موارد از تکرار محاسبه آن جلوگیری شود، گفت: به عنوان مثال هم مخابرات و هم همراه اول در بورس حضور دارند و برای محاسبه سود تقسیمی باید از تکرار سود تقسیمی در محاسبات جلوگیری شود.

رییس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس واوراق بهادار از ارایه گزارش رسمی چگونگی تقسیم سود شرکت های بورسی خبر داد و افزود: پس از برگزاری مجامع شرکت ها سود خالص محاسبه و اطلاعات ارایه خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: میزان کاهش و یا افزایش سود شرکت های بورسی پس از تیر ماه بر روی سامانه کدال منتشر می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  +  1  =