اپلیکیشنی که روزانه ۶۰۰ هزار گرسنه را سیر مرکند

یک خانم اهل کالیفرنیا با توسعه اپلیکیشن موبایلی تا کنون به ۶۰۰ هزار بی خانمان کمک کرده است. در حال حاضر از طریق این برنامه به بیش از ۵۷۵ هزار فرد بی خانمان در سانفرانسیسکو کمک رسانی شده است.

به گزارش ریسک نیوز،خانم اهل کالیفرنیا با توسعه اپلیکیشن موبایلی تا کنون به 600 هزار بی خانمان کمک کرده است.
«کومال احمد» 25 ساله، سه سال قبل هنگامی که دانشجوی دانشگاه برکلی کالیفرنیا بود، در حال قدم زدن کنار خوابگاه با مردی بی خانمان مواجه شد که از وی درخواست پولی برای خرید غذا داشت.

کومال به جای پرداخت پول، مرد را به ناهار دعوت کرد و در حین غذا خوردن، شنید که او سرباز بوده و اخیرا از عراق برگشته است است. بعد از این اتفاق، او تلاش هایش را برای کسب مجوز از مدیران دانشگاه آغاز کرد تا غذای مازاد غذاخوری به بی خانمان های محلی داده شود. این اقدام به قدری موفق بود که ظرف سه سال در تمام 140 کالج و دانشگاه دیگر در سراسر آمریکا اجرایی شد.

کومال احمد که اکنون مدیریت یک سازمان غیرانتفاعی به نام «فیدینگ فوروارد» را برعهده دارد، در گفت و گو با «دیلی نیوز» اظهارداشت: «گرسنگی بد است – هر جا که باشد وحشتناک است – اما در آمریکا، در صنعتی ترین کشور دنیا اصلا نباید وجود داشته باشد. تصور کنید که یک استادیوم فوتبال تا سقف پر شود. این برابر با مقدار غذایی است که هر روز در آمریکا دور ریخته می شود.»

فیدینگ فوروارد چگونه کار می کند؟ این برنامه به شرکت ها و برگزار کنندگان مراسم های مختلف امکان می دهد که غذای مازاد بر نیاز خود را با یک کلیک در همان منطقه خود توزیع کنند. به این ترتیب که موقعیت خود را به رانندگان فیدینگ فوروارد اعلام می کنند. سپس راننده ها غذای مازاد را گردآوری کرده و پس از بسته بندی، به دست کسانی که نیاز دارند می رسانند. در حال حاضر از طریق این برنامه به بیش از 575 هزار فرد بی خانمان در سانفرانسیسکو کمک رسانی شده است.

مشکل غذا در آمریکا و جهان به خاطر کمبود آن نیست بلکه به گواه حقایق و به گفته کومال، به خاطر توزیع نامناسب آن است. از هنگامی که این خبر منتشر شده است افرادی از کشورهای مختلف مثل نایروبی و هنگ کنگ با کومال تماس گرفته و خواستار کمک به مردم کشورهای دیگر هستند.

ترجمه: مریم سبزعلی، سرپرست روابط عمومی شرکت کارت اعتباری ایران کیش

منبع: http://b2n.ir/67573

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟