منشور اخلاقی کارکنان صنعت بیمه تدوین شد

از سوی انجمن حرفه ای صنعت بیمه

عضو کمیته منابع انسانی انجمن حرفه ای صنعت بیمه از تدوین منشور اخلاقی کارکنان صنعت بیمه در این کمیته خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز،ابوذر رنگویی نژاد عضو کمیته منابع انسانی انجمن حرفه ای صنعت بیمه درباره علت تشکیل این کمیته به خبرنگار سایت تحلیلی-خبری آیین گفت: در سندیکای بیمه گران کارگروه های فنی تشکیل شده بود و در سطح بالاتر هم جلسات مدیران عامل شرکت های بیمه شکل گرفته بود و جلسات این کارگروه ها، رفت و آمد بین مدیران یک رشته بیمه ای را تسهیل می کرد و در این کمیته ها معمولا درباره نرخ و شرایط هرکدام از رشته های بیمه ای بحث می شد و در ادامه مصوباتی داشتند که بعد از آن در صحن عمومی سندیکا مورد تصویب قرار می گرفت. در اواخر سال 92 به دلیل اینکه مدیران منابع انسانی به عنوان یکی از ارکان توسعه صنعت بیمه، هیچگاه به صورت منسجم دور هم جمع نشده بودند و امکان هماهنگی وجود نداشت و با توجه به لزوم ایجاد هماهنگی و هم افزایی به این نتیجه رسیدیم در یک کمیته، مدیران منابع انسانی دور هم جمع شوند و در خصوص فضاهای مشترک و برنده-برنده که می تواند در بین شرکت های بیمه وجود داشته باشد، تصمیم گیری کنیم.

وی افزود: برای اینکه یک رفتار استاندارد از سوی کارکنان صنعت بیمه در جامعه بروز پیدا کند و یا مثلا همفکری در خصوص آموزش کارکنان صورت گیرد، باید هماهنگی بین مدیران منابع انسانی ایجاد شود و این عاملی شد برای ایجاد این کمیته.

عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه با اشاره به اینکه کمیته منابع انسانی انجمن حرفه ای صنعت بیمه در از اواخر سال آغاز به کار کرد گفت: تلاش شد که جلسات در شرکت های مختلف برگزار شود و نشست های کمیته تاکنون در شرکت های بیمه البرز، ایران، آسیا، معلم، ملت و … برگزار شده است. در این نشست ها، مدیران عامل شرکت های بیمه هم حضور داشتند و این باعث می شد مراودات در حوزه منابع انسانی باعث ایجاد اعتبار برای آن حوزه در شرکت های بیمه شود.

وی در دامه بیان کرد: این جلسات به صورت ماهانه و تاکنون 11 بار تشکیل شده است. در ابتدای تشکیل، یک چارت سازمانی استاندارد برای حوزه مدیریت منابع انسانی تدوین شد و پس از اینکه این ساختار در شرکت های بیمه پیاده سازی شود، امکان هم زبانی و امکان استانداردسازی یکسری از اقدامات مانند آموزش کارکنان وجود دارد. در این مرحله در مورد آزمون صلاحیت حرفه ای و کارگاه های آموزشی انجمن حرفه ای صنعت بیمه نیز توضیح داده شد.

زنگویی نژاد همچنین از تشکیل کارگروه 5 نفری از مدیران منابع انسانی به منظور انجام امور کارشناسی خبر داد و افزود: ماحصل و خروجی این کارگروه کارشناسی برای تصویب و اعلام نظر به صحن کمیته منابع انسانی ارجاع می شود. اولین کار این کارگروه، تدوین، تصویب و اجرایی شدن منشور اخلاقی کارکنان صنعت بیمه خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

8  +  2  =