ده درصد ادعاهای بیمه ای در خاورمیانه جعلی هستند

فعالان صنعت بیمه در خاورمیانه بر این باورند که ۱۰ درصد از ادعاهای خسارتی که از طرف مردم در این منطقه مطرح می شود، جعلی و ساختگی هستند.

به گزارش ریسک نیوزاز  صنعت بیمه به نقل از  وب سایت خبری "امارت247"، شرکت های بیمه در خاورمیانه می‌گویند که نمی توان به تمامی پرونده های که از سوی بیمه گذاران مطرح میشود، اعتماد کرد، چرا که 10 درصد آنان ساختگی اند و تنها 20 درصد موارد جعلی قابل شناسایی هستند.

یکی از مقام های ارشد بیمه در خاورمیانه در این باره گفت: مطرح شدن پرونده های جعلی برای تمامی بیمه گران در سراسر جهان نگرانی بزرگی است. این رقم در جهان بین پنج تا 10 درصد گزارش می شود.

او ادامه می دهد که مبارزه با پرونده های خسارت جعلی برای بیمه گران بسیار دشوار و پر هزینه است چرا که اغلب آنان مانند جنایات دیگر سازماندهی شده نیستند و به همین دلیل بیمه گران نمی توانند به ساختگی بودن اکثر آنان پی ببرند.

بیمه گران اروپایی نیز می گویند، بیش از دو سوم (71) درصد خسارت هایی که در مورد بیمه اموال و حوادث در این قاره مطرح و ثبت می شوند، فریبی بیش نیستند. طبق گزارش ها، میزان اعلام خسارت های جعلی در طول سه سال گذشته، با افزایش 10 درصدی سالانه رو به رو بوده است.

همچنین بیش از یک سوم (39 درصد) مدیران اجرایی شرکت ها ادعا می کنند که پنج تا 10 درصد خسارت های پرداخت شده توسط سازمان های آنان در طول یک سال گذشته به خسارت های جعلی تعلق داشته است اما آنان به دلیل فقدان اطلاعات مناسب نتوانسته اند اقدامی عملی انجام دهند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟