بورس و فرابورس ادغام می شوند

شایعات در خصوص ادغام بورس و فرابورس قوت می گیرد این درحالی است که این مهم در سایر کشورها بیش از ۱۰ سال پیش صورت گرفته بود.

به گزارش ریسک نیوزاز  اخبار پولی مالی، زمزمه ادغام بورس و فرابورس در حالی قوت می گیرد که مدیر عامل شرکت بورس در واکنش به آن به بیان یک جمله اکتفا کرده و می گوید: ادغام بورس و فرابورس تاکنون مطرح نشده است.

شنیده ها حاکی از آن است که موضوع ادغام بورس و فرابورس در سازمان و هیات مدیره شرکت بورس مطرح شده است. گفته می شود که این مهم در راستای کاهش موازی کاری این دو بازار صورت خواهد گرفت.

لازم به اشاره است که چندی پیش نیز امیرهامونی مدیرعامل فرابورس در مصاحبه ای گفته بود: فرابورس ایران در حال حاضر در شرایطی قرار دارد که با رعایت برخی ملاحظات می‌تواند ادغام شود. وی اذعان داشت: همان‌طور که گفتم من یکی از موافقان طرح ادغام بورس‌ها هستم. بازار سرمایه ایران همانند بازار سرمایه سایر کشورهای دنیا باید این مسیر را طی کند و پس از رشد و بلوغ هریک از بورس‌های مستقلی که راه‌اندازی کرده است آنها را یکپارچه کند و در نهایت یک بورس ملی داشته باشد. موضوع ادغام بورس‌ها موضوع جدیدی نیست و برخی از کشورها شاید در حدود 10 تا 15 سال پیش بورس‌هایشان را با هم ادغام کرده‌اند.

به گفته هامونی، کره جنوبی و ترکیه این کار را انجام داده‌اند حتی در آمریکا و فرانسه هم این اتفاق افتاده است البته توجه داشته باشید که با ادغام بورس‌ها، شخصیت آنها از بین نمی‌رود، شخصیت هریک از بورس‌ها حفظ می‌شود و فقط سهامداران آنها با هم یکسان می‌شوند و به این ترتیب آنها می‌توانند صرفه ناشی از مقیاس ایجاد کنند و تقسیم کار در جهت توسعه فعالیت‌هایشان انجام دهند که قطعاً موازی‌کاری و همپوشانی در فعالیت بورس‌ها با انجام ادغام از بین می‌رود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

59  −    =  55