شرکت‌های بیمه گام‌های پشگیرانه برای کاهش تصادفات بردارند

معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به‌پرداخت هزینه بالای خانواده در تصادفات گفت: شرکت‌های بیمه باید اقدامات پیشگیرانه برای کاهش تصادفات بردارند.

به گزارش ریسک نیوز،و به نقل از خبرگزاری تسنیم، جواد رحمتی امروز در همایش طرح‌های هفتگانه ارتقاء ایمنی موتورسواران، سرنشینان، عابران پیاده، ادوات کشاورزی، وانت‌بارها و دانش‌آموزان مدارس اظهار داشت: تا زمانی‌ که فرهنگ رانندگی و رعایت قوانین در جامعه نهادینه نشود شاهد تلفات تصادفات بیشتری هستیم.

وی ابراز کرد: خطای بشری و انسانی بیشترین و مهم‌ترین عامل در بین عوامل موثر در تصادفات است و در چند سال گذشته نرخ متوفیان تصادف نزدیک 30 هزار نفر بود که با افزایش تعدا د خودروها انتظار بیشتر شدن آن می‌رفت.

معاون عمرانی استاندار زنجان عنوان کرد: خوشبختانه با فرهنگ‌سازی در این سالیان رقم تصادفات پایین‌تر آمده و به تعداد 18 هزار نفر در سال رسیده است و امسال نیز با توجه به آمارها این روند کاهشی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در اروپا ایمنی خودروها از فوت سرنشینان جلوگیری می‌کند، بیان کرد: در ایران ارزانترین و انبوه‌ترین خودرو شامل آمار بیشترین تعداد تصادف و تلفات در کشور است که این آمار توجه بیشتر سیاست‌گذاران کلان را می‌طلبد.

رحمتی به دوام سالیان سال تبعات تصادف در خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها باید با این تبعات آشنا و در راستای کاهش تصادفات فرهنگ‌سازی شوند.

وی با اشاره به هزینه‌هایی که خانواده‌ها هر ساله در بخش پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: شرکت‌های بیمه نیز باید در راستای اقدامات پیشگیرانه قدم بردارند، زیرا آنچه مورد انتظار است هنوز در بخش بیمه کشور اتفاق نیفتاده است.

معاون عمرانی استانداری زنجان اظهار داشت: قشر موتورسواران متخلف با وجود برخوردهایی که با آنان می‌شود هنوز فرهنگ‌سازی زیادی برای آنها در راستای اجرای قوانین و کاهش متوفیان صورت نگرفته است.

وی بر لزوم اصلاح روش‌های گذشته تاکید و بیان کرد: هنوز سیستم تشویقی برای موتورسوارن نهادینه نیست و باید رفتارها اصلاح و فرهنگ‌سازی، الگوسازی لازم انجام شود

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  7  =  1