دو دلی بورس بین صعود و نزول

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز ۱۵۵ واحد ریزش کرد به کانال ۶۱ هزار و ۵۳۰ واحدی سر خورد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، رکود حاکم بر اقتصاد کشور، ریسک‌های سیاسی ناشی از مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها و کاهش جهانی قیمت نفت و برخی کالاها از جمله دلایل اصلی افت قیمت سهام شرکت‌هاست که موجب متضرر شدن سرمایه گذاران و فرار نقدینگی از بورس به سمت تنها بازار مناسب این روزهای اقتصاد کشور یعنی بانکها شده است.

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 32 واحد رشد کرد به کانال 61 هزار و 563 واحدی رسید.  
 
گفتنی است؛ امروز سهامداران بیش از 813 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات به بیش از  یک میلیارد و 144 میلیون ریال در بیش از 29 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.  
 
در نتیجه داد و ستدهای‌ امروز؛ نمادهای پارسان، فملی، شبندر، حکشتی با روند مثبت و نمادهای فخوز، وپاسار، تاپیکو با روند منفی به کار خود پایان دادند.

نمادهای پربیننده معاملات امروز شامل نماد ایران خودرو، س.نفت و گاز پتروشیمی تامین با  سیر نزولی و نمادهای بانک ملت ، بانک صادرات ایران ، ایران خودرو،پارس خودور، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندر عباس با روند صعودی به کار خود پایان دادند.
 
شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با رشد 12 واحدی به 24 هزار و 115  واحد، شاخص کل (هم‌وزن) با رشد 6 واحدی به 9 هزار و 583 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) با رشد 5 واحدی به  8 هزار و 177 رسید.  
 
شاخص آزاد شناور با روند مثبت 14 واحدی به 68 هزار و 248 واحد، شاخص بازار اول با روند صعودی 40 واحدی به 42 هزار و 799 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز با روند کاهشی 29 واحدی به 136 هزار و 271 واحد رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

22  −  21  =