چگونه می توان فرایند روابط عمومی را در دفتر نمایندگی و کارگزاری پیاده کرد

سالهاست کارشناسان علم بازاریابی بر این باورند که امروزه روابط عمومی بسیار موثر تر از تبلیغات است و شرکت ها و بنگاههای اقتصادی بجای هزینه سنگین در تبلیغات با تمرکز در روابط عمومی و هزینه کمتر در این زمینه می توانند اثر بخشی بیشتری را شاهد باشند.

به گزارش ریسک نیوز،سالهاست کارشناسان علم بازاریابی بر این باورند که امروزه روابط عمومی بسیار موثر تر از تبلیغات است و شرکت ها و بنگاههای اقتصادی بجای هزینه سنگین در تبلیغات با تمرکز در روابط عمومی و هزینه کمتر در این زمینه می توانند اثر بخشی بیشتری را شاهد باشند.

یکی از مشکلات فعلی نمایندگان و کارگزاران بیمه ,حجم بسیار زیاد وظایف ایشان و غفلت ناخواسته در انجام عملیات "پیشرفت فروش " از سوی انها بطور مستمر و منظم است .همین موضوع موجب بروز مشکل در زمان مشتری یابی و ایجاد ارتباط با بیمه گذاران احتمالی خواهد شد که قصد جذب انان را دارند .در انواع تکنیک های فروش به دو روش "تماس سرد " " تماس گرم"اشاره شده است .

در تماس سرد ما با افراد و شرکت هایی اشنا هستیم که هیچ اشنایی قبلی با انها نداریم و در تماس گرم با افراد و شرکت هایی تماس می گیریم که حداقل با انها از یک کانال اشنایی قبلی داریم .تجربه و مطالعات نشان داده تبدیل تماس سرد به گرم ,مستلزم پرداخت هزینه و صرف زمان است .

مهمترین فعالیتی که میتواند تماس سرد را به گرم در فرایند بازاریابی تبدیل کند و هزینه بسیار کمتری دارد "انجام فعالیت روابط عمومی " در دفاتر نمایندگی و کارگزاری می باشد .

البته این نوع عملیات اجتماعی و اتخاد روش های ان با توجه به فرهنگ های محلی و قومی و سنن و ارزش های جوامع و فرهنگ شغلی مشاغل مختلف تفاوتهای اساسی دارد .

روابط عمومی خود یک علم است و قطعا باید در هر شهر و استان با اخذ مشاوره از متخصصین این رشته اقدام نمود که از ان بیشترین بهره برداری و نتیجه را بدست اورد .نباید با اقدام نامناسب باصرف هزینه و زمان نتیجه معکوس بدست اورد .

اکنون سوال اصلی اینست که در فرهنگ ملی و محلی کشور ما کدام یک از روشهای روابط عمومی بازدهی بیشتری برای شبکه فروش بیمه در هر ناحیه و منطقه شهری دارد ؟
کارشناس بیمه ,حمید رضا حاجی اشرفی

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟