تولید روزانه ایران خودرو به زیر ۱۰۰۰ رسید!

وعده پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو و انتظار مشتریان برای تحقق این تسهیلات، رکود خودرو را تشدید کرد تا جایی که میزان تولید روزانه ایران خودرو از ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه در اریبهشت ماه به ۹۱۰ دستگاه در مهرماه کاهش یافت.

به گزارش ریسک نیوز،پس از رکود شدید و کاهش ۴۷ درصدی تولید خودرو در شهریورماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل و مباحثی همچون کمپین «خودروی صفر نخرید»، پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی به عنوان تسهیلاتی که شاید بتواند صنعت خودرو را از رکود خارج و قدرت خرید متقاضیان را افزایش دهد طی روزهای اخیر مطرح شد که ظاهرا وعده پرداخت این تسهیلات در نیمه دوم آبان ماه به مشکل این روزهای خودروسازان تبدیل شده است.

بسیاری از متقاضیان به امید دریافت وام‌های ۲۵ میلیون تومانی به انتظار نشسته‌اند که همین مساله تا زمان تحقق این تسهیلات، رکود صنعت خودروسازی را عمیق‌تر کرده است.

یک مقام مسئول در صنعت خودرو در گفت‌وگو با رسانه‌ها با بیان اینکه دولت می‌بایست چند روز قبل از اجرایی شدن وام ۲۵ میلیون تومانی خبر آن را اعلام می کرد، افزود: در حال حاضر خرید و فروش خودرو راکد است و کمتر خریداری در بازار دیده می‌شود که این امر خود تأثیرات منفی را بر صنایع وابسته به صنعت خودروسازی می گذارد.

طبق آخرین گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید انواع خودرو در کشور در شهریور ماه امسال با افت ۴۷.۶ درصدی از ۱۱۵ هزار و ۴۶۲ دستگاه در شهریور ۱۳۹۳ به ۶۰ هزار و ۵۳۳ دستگاه کاهش یافت.

در این مدت تولید انواع سواری با افت ۴۴ درصدی از ۹۷ هزار و ۲۶۴ دستگاه در شهریور ۱۳۹۳ به ۵۴ هزار و ۵۰۳ دستگاه کاهش یافت.

تولید انواع وانت نیز با کاهش ۶۸.۵ درصدی از ۱۶ هزار و ۲۸۱ دستگاه در شهریور ۱۳۹۳ به ۵۱۳۴ دستگاه کاهش یافت.

شهریور ماه امسال تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس با رشد ۱۵۰ درصدی از ۲۰ دستگاه در شهریور ۱۳۹۳ به ۵۰ دستگاه افزایش یافت.

در این مدت تولید انواع اتوبوس با افت ۵۳.۱ درصدی از ۴۹ دستگاه در شهریور ۱۳۹۳ به ۲۳ دستگاه کاهش یافت.

شهریور ماه امسال تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده با کاهش ۵۵.۵ درصدی از ۱۸۴۸ دستگاه در شهریور ۱۳۹۳ به ۸۲۳ دستگاه کاهش یافت.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟