مشارکت بانک‌های مرکزی و صادرات؛ کلید حل مشکل “میزان”

نماینده ارامنه جنوب در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی در دولت یازدهم به عنوان نهاد نظارتی بازار پولی کشور نسبت به موضوع ساماندهی موسسات اعتباری غیرمجاز همواره همت، جدیت و دغدغه دارد.

به گزارش ریسک نیوز،روبرت بگلریان در گفت‌وگو با پول‌نیوز، درباره تعیین تکلیف موسسه میزان توسط بانک مرکزی تصریح کرد: بانک مرکزی با پذیرش یکی از وظایف قانونی که همانا ساماندهی موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز است برای حل مسئله میزان ورود پیدا کرد و خوشبختانه در این زمینه موفق عمل کرد.

بگلریان با اشاره به اینکه نادیده گرفتن تلاش‌های مجموعه بانک مرکزی در زمینه ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی بی‌انصافی است گفت:  تلاش بانک مرکزی برای ساماندهی بازار متشکل غیرپولی مثبت بوده و در این راستا مجلس و دیگر نهادهای نظارتی نیز باید کمک کنند تا موضوع موسسات پولی غیرمجاز به سرانجام برسد.

وی با تاکید براینکه اگر اعتماد نظام بانکی به مدیریت بانک مرکزی نبود هیچگاه مشکل میزان حل نمی‌شد اظهارداشت: اینکه بانک مرکزی با توجه به توانمندی‌‌های بانک‌ها و منابع و امکانات آن‌ها بانک صادرات را برای حل میزان انتخاب می‌کند و از سوی دیگر بانک صادرات نیز در اقدامی ارزنده قابل تقدیر می‌پذیرد که مشکل میزان را حل کند؛ مشارکت و تصمیم گیری را در نظام بانکی کشور نشان می‌دهد.
 

منبع: پول نیوز

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟