یک کتاب جدید در زمینه بیمه های عمر به تازگی منتشر شد

با حمایت شرکت بیمه کوثر

کتاب بیمه‌های عمر؛ مبانی، محاسبات و فرایندها با تمرکز بر مبانی، اصول محاسبات و فرایندهای موجود در حوزه بیمه‌های عمر و با رعایت آخرین تغییرات انجام‌شده در آیین‌نامه‌های مصوب شورای‌عالی بیمه توسط محمد دنان و زهرا باسوکردشامی تألیف شده است.

به گزارش ریسک نیوز از روابط‌عمومی بیمه‌کوثر؛ این کتاب برای تمامی افرادی که در حوزه بیمه‌های عمر فعالیت دارند، اعم از کارشناسان، نمایندگان، کارگزاران، بیمه‌گذاران و هم برای دانشجویان و جامعه دانشگاهی (به‌عنوان کتاب کمک‌درسی) می‌تواند منبعی قابل‌اتکا باشد.

کتاب بیمه‌های عمر؛ مبانی، محاسبات و فرایندها در هفت بخش و 430‌صفحه تنظیم شده است. بخش اول به کلیات بیمه عمر شامل تاریخچه بیمه عمر در جهان و ایران و فواید این نوع بیمه می‌پردازد. در بخش دوم، افزون بر تعاریف و خصوصیات بیمه‌های عمر، انواع آن، انواع قرارداد گروهی و تفاوت‌های آن‌ها تشریح شده است. قانون اعداد بزرگ، قانون احتمالات و نرخ مرگ‌ومیر، انواع نرخ بهره، ارزش زمانی پول، اصول محاسبات بیمه‌های عمر شامل محاسبه حق‌بیمه خالص و تجاری و نحوه محاسبه اندوخته ریاضی بخش سوم کتاب را تشکیل می‌دهد.

در بخش چهارم به‌تفصیل، انواع پوشش تکمیلی و تعاریف و خصوصیات آن‌ها، خطرات تحت‌پوشش و استثنائات، دامنه پوشش و نرخ حق‌بیمه این پوشش‌ها توضیح داده شده است. در بخش پنجم کتاب به اصول گزینش ریسک در بیمه عمر و شیوه برخورد با متقاضیان دارای ریسک اضافه و نیز تشریح فرایندهای صدور بیمه‌نامه پرداخته شده است.

به‌منظور آشنایی خوانندگان با عملیات اتکایی در بیمه عمر، بخش ششم به این موضوع اختصاص دارد. برای تکمیل مطالب این بخش، انواع خسارت احتمالی در بیمه‌های عمر و فرایند تسویه آن‌ها تبیین شده است. بخش هفتم و پایانی کتاب، نمونه  فرم‌های لازم در فرایند صدور، خسارت، بازخرید و دریافت وام را در برمی‌گیرد.

بیمه‌های عمر؛ مبانی، محاسبات و فرایندها  با حمایت شرکت بیمه کوثر و توسط انتشارات پوشش گستر به چاپ رسیده و در اوایل دی به بازار عرضه شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب با مدیریت آموزش و پژوهش بیمه‌کوثر به شماره 89382 داخلی 311و109تماس بگیرند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

59  +    =  65