واکنش مقامات آمریکایی به لغو تحریم های ایران

ادعای مقامات آمریکایی: ایران عامل اصلی تروریسم در جهان است. با لغو تحریم ها ایران به منابع گسترده‌ای برای حمایت از تروریسم دست یافت.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،پل رایان، رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا، روز شنبه لغو تحریم های ایران را بر اساس پیش بینی بعد از اجرای توافقنامه هسته ای به شدت محکوم کرد.

 

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، رایان در بیانیه ای با ادعای اینکه ایران  به احتمال زیاد از منابع مالی جدید برای حمایت مالی از ترویسم استفاده می کند، مدعی شد: امروز دولت اوباما تحریم های اقتصادی علیه کشوری را لغو می کند که عامل اصلی تروریسم در جهان است.

 

وی با اشاره به اینکه جمهوری خواهان در کنگره در اکثریت هستند و به توافق ماه ژوئیه میان تهران و قدرت های بزرگ رای منفی داده بودند، تاکید کرد:‌ ایران به احتمال زیاد از این منبع مالی جدید – بیش از 100 میلیارد دلار – برای حمایت مالی از تروریسم استفاده خواهد کرد.

 

پل رایان همچنین از این موضوع ابراز تاسف کرد که لغو تحریم ها چند هفته بعد از آزمایش موشک بالستیک ایران و چند روز بعد از موضوع ملوانان آمریکایی صورت گرفت که در ایران دستگیر شدند و سپس تهران آنها را آزاد کرد.

 

آمریکا روز شنبه اعلام کرد تحریم ها مرتبط با برنامه هسته ای ایران را در پی اجرایی شدن توافق تاریخی وین لغو کرده است.

 

باب کورکر، سناتور جمهوری خواه و رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: حالا ایران با در اختیار داشتن ۱۰۰ میلیارد دلار، منابع گسترده جدیدی برای حمایت از تروریسم و تامین منابع مالی برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود به دست آورده است. 

 

بدنبال اجرایی شدن برجام، باب کورکر در حساب توئیتر خود نوشت من با این توافقنامه ناقص مخالفم و از آن بیم دارم که با اجرای آن و لغو تحریم‌ها، اهرم فشار به سود ایرانی‌ها تغییر کند. 

 

کورکر افزود: نباید برجام باعث شود که آمریکا و اتحادیه اروپا چشمان خود را به روی تهدید نگران کننده ایران مسلح به سلاح هسته‌ای ببندند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  5  =  50