خبر جدیدی از پرونده خاوری به دستمان نرسیده

سردار رضوانی گفت: از پیگیری‌های صورت گرفته از سوی اینترپل کانادا، آنها اعلام کردند که باید از مراجع قضائی و دیپلماتیک آن کشور این مساله پیگیری شود که تاکنون خبر جدیدی از این پرونده به دست ما نرسیده است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از میزان،سردار رضوانی، رئیس پلیس بین الملل ناجا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سخنانی اظهار کرد: پلیس بین الملل با 190 کشور دنیا به صورت آنلاین ارتباط دارد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که سال گذشته مراسم صدمین سالگرد پلیس اینترپل برگزار شد، گفت: تمام مرزهای ما به سیستمی مجهز است که گذرنامه‌های جعلی را شناسایی می‌کند.

سردار رضوانی در ادامه به رشد 60 درصدی شناسایی افراد متواری به کشورهای مختلف دنیا اشاره کرد و گفت : در سال جاری، 110 نفر این افراد ردیابی شدند.

وی در ادامه به رشد 3 درصدی  در استرداد افراد خارجی اشاره کرد و گفت : این افراد بیشتر از اتباع افغانی بوده که متهم به قتل یا گروکان گیری بودند که این افراد، توسط ما شناسایی و به مراجع قانونی ارجاع داده شده و به کشور مربوطه اعلام و به کشورشان استرداد می‌شوند.

رئیس پلیس بین الملل ناجا افزود: اقدامات لازم برای آقای خاوری در زمینه اعلان قرمز انجام شده و در حال حاضر برای وی اعلان قرمز صادر شده و پیگیری های لازم انجام شده به طوری که اینترپل کانادا اعلام کرده که اطلاعات دقیقی از وضعیت این فرد نداریم که محل زندگی خاوری از سوی پلیس ما شناسایی و به آنها اعلام شده است.

وی در ادامه این مطلب افزود: پس از پیگیری‌های صورت گرفته از سوی  اینترپل کانادا، آنها اعلام کردند که باید از مراجع قضائی و دیپلماتیک آن کشور این مساله پیگیری شود  که تاکنون خبر جدیدی از این پرونده به دست ما نرسیده است.

سردار رضوانی در زمینه پرونده برادر ریگی اظهار کرد: مذاکراتى باپ لیس و وزارت کشور پاکستان در این مورد صورت گرفته است.

وی  درباره بازرس صدا و سیما که پناهنده مسقط پایتخت عمان شده است، گفت: تاکنون گزارشی در خصوص این پرونده، برای ما صادر نشده است.

این خبر در حال تکمیل است….

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟